Fråga kring kläppens gondol

Mina skidor (candide 2 2019) är typ precis för stora för att få plats i skid hålen på gondolen.
Vad för andra skidor har ni som får plats men som är typ som en candide 2, Tänkte på armada arv 96 / 96ti men vet ff inte om den ens får plats liksom.

Dem ger ju aldrig ut något mått för hur mycket skidan liksom spretar ur vid tailen liksom, de enda ja vet är att skidorna måste spreta mindre än mina candide med iaf typ 1cm iaf

pd

Aktiv medlem
Ja, vissa gondoler byggs tydligen bara för pistsmiskare.

På norska friflyt.no/skitest har det gått att hitta alla tänkbara mått och egenskaper för skidor. Tyvärr ligger den nu bakom betalvägg, men det kan kanske vara värt 99 NOK för en månad.

MrHotDog

Medlem
Finns det inga snowboardfack? Det är dom jag har använt sista 10 åren.

Hawk100

Aktiv medlem
Finns SB-fack eller så tar man med skidorna in i gondolen i Kläppen (om de har för mycket uppvik på tailen......)

• Gilla
Reactions: Ivo

rodney_piston

Aktiv medlem
Ska du byta skidor av den anledningen?? Jag älskar doppelmeyr...det gör jag, i alla former. Kläppen gondol är ett mästerverk bland liftar. Som andra har svarat så är det du beskriver ett lättlöst problem med dina befintliga skidor. Själv tycker jag att järven är grym. Snabbare än gondolen och ja.....eller är det en hemlighet kanske??? Hmm nej men ta av dig dina skidor, trängs lite med lite hostiga danskar i den varma mysiga doppelmeyrn, stanna på tranantorget och bysta på ytterliggare några packade semesterfirare som ska upp till toppstugan för att dricka bärs och jäger. När du väl trängt dig ut ur gondolen så har alla som gillar att åka snabba liftar utan nämnvärd kö hunnit 2 åk med vilka skidor man vill.

Men vill du byta skidor av annan anledning så har jag full förståelse för det. Åk på ett skidtest om du är osäker eller kontakta en affär som låter dig testa lite olika modeller. De brukar väl ha lite begränsat test i kläppen ibland. Annars kan du snacka med kaisers om det är i de trakterna du befinner dig.

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp