Frågor angående brädköp.

Beaverflens

Ny medlem
Tja.

Ska köpa en ny bräda nu till kommande säsong och behöver era tips. Jag är 188 cm lång, väger 80 kg och har 44,5 i skostorlek. Har åkt en säsong tidigare plus spridda veckor så jag kan åka helt ok. Jag åker ganska blandat, 50% park 50 % pist/ off-pist. Jag har ett par Northwave snowboardboots, säkert inte speciellt fancy men de sitter bra, som jag hade tänkt ha och behöver alltså bindningar och bräda. Kan max lägga 3-4 K.

Ska, btw, ner till St Anton. Är det bättre att köpa där nere? Bara att det hade varit skönast att ha bräda klart när jag drar ner, så man kan börja åka direkt.

Kan tänka mig att köpa beg, men vill ha fräscha grejer.
Såg några deals på bl a Simsbrädor på Boardstore.se för runt 3 laxar. Kan det vara något? eller är det för mkt "nybörjarbrädor"?

Tack

// oskar

maag3377

Ny medlem
Hej

Vad du än köper så se till att du väljer en hyfsat bred bräda med så stora fötter för att slippa tå/häldrag. Jag har 45 och kör idag en Ride Yukon 168 som är runt 27 cm i midjan. Tror Burton har schyssta brädor för feta fötter också men dom är nog rätt dyra (detsamma gäller tyvärr för Yukon tror jag).

/Mange

monsharen

Ny medlem
Köp inte brädan på plats i St Anton iaf.. blir så mycke dyrare.. dom slänger på massa för att de e turister som kommer.

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp