Frågor om winch?

NvvK

Ny medlem
Frågor om winch?
Hej! Jag är intresserad av att köpa en så kallad winch för skidåkning här hemma i vinter och har en del frågor jag måste ställa in jag bestämmer mig för att köpa en sådan pryl!

Jag vänder mig främst till folk som använder/ har använt en winch!

Funkar dom lika bra till hemmabyggda hopp som rails?

Är dom lätta/bra att använda sig av?

Snälla hjälp mig! (skriv gärna allmän information om hur det är att använda winch)

Calle_P

Ny medlem
Frågor om winch?
Jag har kört ganska mycket winch, framförallt wakeboard men en del under vintern med bräda och det fungerar jäkligt bra. Du kan komma upp i 40-50 km/h om du behöver och när du släpper handtaget är det som att åka vanligt igen. Det är bra acceleration i dem, speciellt när du åker på snö, då behöver inga långa inruns.

Grinchen och winchar man kan köpa färdiga ligger oftast på ca 7-8 hp och är inte så jätte mycket men fullt tillräckligt. Men om du inte ska ha den till att köra wakeboard på sommaren eller shredda 10m kickar utan mer för rails och mindra gaps så skulle jag rekomendera en Bunshee Bungee, som ger bra med fart och kostar inte lika mycket som en winch (om du inte bygger den själv).

Kolla in Lund Snowfest 2011, där winchar kommer användas för att få fart. Sen kan du kolla in lite på Sveriges winchgurus dragenavvera.

Lycka till!

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp