Från big air bag till riktiga hopp!

Forsmark

Ny medlem
Tja! idag kom jag upp till branäs och dom hade en big air bag. jag sätter 360, 540 lätt på den, men hur svårt är det att göra det på "riktiga hopp"? hur stor är skilladen?

danielsvenne

Ny medlem
Det du kan tänka på är att du ska stå kvar i switch om du t.ex ska göra en 540, sen så landar du oftast platt på en big airbag, dvs vågrätt med marken. I parken så har du oftast en sluttande landning.

Men de e bara att pröva, jag tycker själv det är lättare att "Landa" tricken på ett riktigt hopp.

niiiklas

Ny medlem
Aldrig provat en big air bag, men det ser läskigare ut än ett vanligt hopp faktiskt i mitt tycke haha. Kör på, just 360 och 540 behöver du ju endå inte något stort hopp för :p

Forsmark

Ny medlem
Tack för svarena!
Jo niklas du har rätt i att det inte behövs stort hopp för att göra 360,540 men jag vill gå på större hopp och testa ser så mycket bättre
ut. Ha lite segare roteration. Problemet är ju bara om man sliter sig vill ju helst inte bryta sig.

linder

Ny medlem
Men om du är rädd och bryta dig i stora hopp varför provar du då bara inte i små?!

Visst det ser snyggare ut i stora men jag kan lova dig att din första 3a kommer vara lika ful i ett stort hopp som i ett litet...

Sen kan jag gå i god för att man kan bryta sig i små hopp också, därför är min rygg bruten och inga mer skidor/bräda denna säsongen menmen... Man måste våga spela för att vinna!

snow_flake sa:
felix sa:
Är det här ett skämt?
Är du ett skämt?
ja det är han.

Senast ändrad:

Oldschoolsurfer

Ny medlem
Det är väll landningen som är det viktigaste i hela hoppet.

Jag skulle nöta från små till stora hopp och sedan testa en sjuk flip någon gång i airbagen.

Senast ändrad:

arborlover

Ny medlem
linder sa:
Sen kan jag gå i god för att man kan bryta sig i små hopp också, därför är min rygg bruten och inga mer skidor/bräda denna säsongen menmen... Man måste våga spela för att vinna!
hur lyckades du med det?

hade ryggskydd? isf vilket osv.

bara så man själv vet hur man kan undvika ytterligare skador.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp