Från Fischer till Scott

freeride_nu

Ny medlem
Två dagar innan julafton så köpte jag mig ett par nya lagg... Fischer Revolution Alltrax Freeride (183cm om man ska vara petig) I alla fall så köpte jag dom. En vecka efter så var jag och åkte lite på Vemdalskalet, hoppade lite i big jumpen de hade. Rätt bra kan jag säga redan nu, men vad som hände var att spetsen sprack och hölls ihop endast med Stålkant och belag. Så jag gick in till chefen (håkis) på Skidshopen och frågade om det var något att reklamera och då fick jag ett par nya skidor som jag körde sönder i går på samma sätt. Gick igen in till skidshopen! De hade fått in fyra skidor som hade gått sönder på samma sätt och jag stod för två par av de : ). Så nu kör jag på Scott Octane XC och hoppas på att de håller bättre.

Fischer skidorna var ju grymt sköna att åka på, men det är ju inget tips att köpa de eftersom de är någe fabrikationsfel och går lätt sönder.

Hmm... så kan det gå... Om jag har kört sönder två par sånna, då borde ju Jesper Rönnbäck som är bra mycket mer anvancerad åkare än mig ha kört sönder tjugotalet i alla fall. Han åker ju nämligen också på sånna skidor.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp