Freeride Dejting?

U

user29374

Guest
Freeride Dejting?
Jag är en kille som har insett hur svårt det är att hitta en tjej som gillar samma saker som jag gör. Visst många, eller nästan alla tjejer har väl testat "slalom" någon gång i livet men därifrån till toppturer, skogsåkning och lavin, är en bit. FR är en perfekt plats för oss eftersom den samlar alla som gillar det här under ett enda tak. Frågan är bara hur ska man förmedla det? Förmedla sig själv och sitt budskap till att härliga tjejer/killar? Man vill ju inte gärna skriva ett desperat inlägg på 'skibumkompisar'...

Några förslag?

U

user73334

Guest
Freeride Dejting?
du kan ju ragga på titti540, närmare en dejtingsite än så kommer nog inte freeride att bli

Railson

Ny medlem
Freeride Dejting?
Håller fan me dig! skulle vara nice!

SÖKES: Fräsch brud som gillar att åka skider!
hör av dig i min gb om du är intreserad!!!!!!!!!!!!
kyzz.

Senast ändrad:
D

Deleted member 47322

Guest
Freeride Dejting?
HAHA! detta är väll endå ingen jävla dejting sajt?! :O
HAHA! jag dör så kul!

Perkal

Ny medlem
Freeride Dejting?
Och btw. Så jag håller mig till trådens fråga! Dra till nån alp hydda och bumma en vinter så lär du få dig ett par nummer. Skulle jag göra om jag skulle vilja hitta någon med samma intressen som mig.

Senast ändrad:
U

user29374

Guest
Freeride Dejting?
Perkal sa:
Johan 25 bast. Hört talas om krogen? För fan. Ska du hitta en brud ska du hitta en som du gillar för dne hon är inte för att hon åker skidor lr vad du nu vill! Kanske du vill att hon ska gilla att bli smiskad inte vet jag. Men att söka brudar på freeride. Så lågt sjunker bara jag? Oj eh? k pinsamt
jag gav upp krogen för länge sen...

klart att det är personen man gillar och inte vad den gör, men de handlar om livsinställningen. Men det är nog fel forum. Kanske krogen ikväll då =(

klarar

Ny medlem
Freeride Dejting?
krogen funkar inte, speciellt inte om man är tjej, nyinflyttad och letar efter ett nytt kompisgäng eftersom man (jag) är nyinflyttad i Oslo... tips o ideér på var jag kan hitta trevliga kamrater att (i vinter) åka skidor med, gå på tur, löpning, innebandy, gymma, squash, dricka drinkar, dricka kaffe eller bara chilla med???

Grillo

Ny medlem
Freeride Dejting?
Perkal sa:
Johan 25 bast. Hört talas om krogen? För fan. Ska du hitta en brud ska du hitta en som du gillar för dne hon är inte för att hon åker skidor lr vad du nu vill! Kanske du vill att hon ska gilla att bli smiskad inte vet jag. Men att söka brudar på freeride. Så lågt sjunker bara jag? Oj eh? k pinsamt
Du är till och börja med inte ens tillräckligt gammal för att få gå på krogen till och börja med, så om det kan du inte uttala dig.

Jag är förövrigt helt på Johans linje ang krogen, det är skitsvårt att hitta nån som förstår och tycker om den sortens livstil, om man inte råkar bo i åre/sälen etc. (Det kan jag iofs inte bekräfta, det är mer en fördom jag har, men iaf.)

Dock tror jag inte att man kan börja använda FS som en dejtingsajt, men man kan ju iaf spana runt lite, se om det är nån som ska till samma ställen som en själv i vinter. Just för att här hittar man ju iaf mer eller mindre likasinnade personer.

Johan, jag hejjar på dig, ta kontakt på FS, det kan vara ett bra första steg. (Jag är förövrigt också nybliven singel "Hej alla flickor som har vett att inse att vintern inte är kall, mörk och tråkig" så jag vet hur det är)

Värst vilket långt inlägg det blev, aja har ni läst ända hit hoppas jag att ni tyckt det varit till nån nytta.

Mvh Grillo/Jägarn/Grizzly (lite beroende på var i landet ni bor)

PS. Jag gillar (paranteser)

Senast ändrad:

Nojlas

Aktiv medlem
Freeride Dejting?
Problemet med att ragga på freeride är ju att det (antar jag) är en majoritet killar här, precis som i alla andra sporter.

Nej, bli resledare eller skidlärare och se till så du får en ball reisleiterjacka/skidlärarjacka.
Dessa jackor har en helt magisk attraktionskraft på kvinnor.

Sen finns det fördelar med att vara singel också:

B

balanselius

Guest
Freeride Dejting?
Skriv en "kontaktannons" i din profil. Där har du ju plats att "Förmedla sig själv och sitt budskap".
Men att söka en tjej som passar en och dessutom gillar riktig skidåkning känns ju som ett riktigt långtidsprojekt.
Krogen må suga men internet som dejtingförmedlare suger tyvärr ännu mer.

Kanske inte ska lyssna på mig iofs, när det gäller min förståelse av kvinnor så är jag fortfarande i de gröna backarna och plogsvänger.

Lee-nus

Aktiv medlem
Freeride Dejting?
Perkal sa:
Och btw. Så jag håller mig till trådens fråga! Dra till nån alp hydda och bumma en vinter så lär du få dig ett par nummer. Skulle jag göra om jag skulle vilja hitta någon med samma intressen som mig.
haha, det här är ju oerhört underhållande. du vet allt om krogen och att bumma, tydligen. du kan väl återkomma när du blivit vuxen och kanske eventuellt har någon erfarenhet av detta? du har säkert massor att lära oss alla! :)

TellyHelly

Medlem
Freeride Dejting?
Åk lift med intressanta tjejer. Jag träffade mitt ex i liften i Tänndalen. Vi gjorde säsong i Jackson Hole, Schweizer Mountain, Stryn och Davos tillsammans.

Det går väl alltid att "lära upp" någon att tycka om en sport. Jag fick exet att köpa mountainbike och han gav mig större musikintresse.

klarar sa:
krogen funkar inte, speciellt inte om man är tjej, nyinflyttad och letar efter ett nytt kompisgäng eftersom man (jag) är nyinflyttad i Oslo... tips o ideér på var jag kan hitta trevliga kamrater att (i vinter) åka skidor med, gå på tur, löpning, innebandy, gymma, squash, dricka drinkar, dricka kaffe eller bara chilla med???
I Oslo finns det massa föreningar som håller på med friluftsliv. Gå med där.

Bli medlem på www.friflyt.no Ta kontakt med folk i Oslo och med passande intressen där. Jag har hittat två killar på friflyt som jag ska cykla med. Friflyt känns mer accepterande, och mer vänligt, än freeride. Det kan vara för att det är mindre eller för att dem tycker det är kul med en svensk tjej i lilla Tynset. Hur som helst har du en fördel att du är tjej och svensk, tror jag.

Eric_W

Aktiv medlem
Freeride Dejting?
Hookar gärna med trevligt folk som är sugna på att cykla downhill här i Oslo. :)
Kommer spendera hösten i oslo innan de blir dags för vintern och St Anton.

D

Deleted member 80259

Guest
Freeride Dejting?
Ni anar inte hur mycket fina singelbrudar freeride kryllar av. Alla kanske inte syns i forumet, men på communityn, i gästböckerna, kompislistor etc. finns det hur mycket som helst. Frågan är bara hur man ska ta dem, vill man gå på den enkla men något osäkrare vägen och fråga efter hennes mobilnummer eller kanske iscensätta en lång historia som blandar in damen i fråga.

hazz1 här är tydligen en jävel på att fånga in dem, kolla bara in hans facebookvännerlista som består av 78% motsatt kön!

H

H-T

Guest
Freeride Dejting?
ChristofferAldell sa:
Krogen är väl kanske fel ställe att hitta "kärlek" på :P
Näääeeee.... Det är ju en definitionsfråga om vad som är kärlek. Kärlek är ju helt klart ett alkoholframkallat hångel på dansgolvet med en okänd kvinna man inte har en aning om hur hon ser ut förrän det är dags att andas in igen och möjligtvis fukta strupen. Det leder till att man vaknar upp dagen efter med ett hälsotillstånd på samma miserabla nivå som kinas demokrati (den riktiga, inte den påklistrade pekingshowens) samtidigt som man undrar vad som hänt och inser att det ligger en person av motsatt kön cirkus 50 cm ifrån en själv. Man undrar sedan var man är och när utsiktssvepandet inte gett resultat så börjar man inse att man troligtvis har idkat samlag kvällen innan och börjar snabbt undra ifall tjejen är snygg vilket man inte ser eftersom hon ligger till synes medveteslös på magen. Antingen så somnar man här om, hoppas att kvinnan är fager och försöker få något bestående eller i alla fall tillfällig kontakt, eller så klär man snabbt på sig och avlägsnar sig och irrar sig hem förvirrad och fortfarande i ständiga tankar som "Vad fan hände!?"

DET är äkta kärlek levererad på silverfat på landets krogar!

Lee-nus

Aktiv medlem
Freeride Dejting?
Perkal sa:
Nämen. Fan asså. Straight to the heart svider som fan alltså. Här försäker man vara lite kreativ men vad får man tillbaka om inte en massa kritik. Men Linus bra förslag du kom med hade med tråden att göra. Men jag bjuder på mitt "underhållande" förslag.
mm, enastående kreativt:

Av: Perkal Online | Igår 01:08 Citera

"Johan 25 bast. Hört talas om krogen? För fan. Ska du hitta en brud ska du hitta en som du gillar för dne hon är inte för att hon åker skidor lr vad du nu vill! Kanske du vill att hon ska gilla att bli smiskad inte vet jag. Men att söka brudar på freeride. Så lågt sjunker bara jag? Oj eh? k pinsamt"

Soophie

Ny medlem
Freeride Dejting?
Fantastiskt förslag måste jag säga, frågan är väl hur stor intressegrupp de har eller om ni (killar) får börja byta läggning för att hitta någon. Men ideen är inte alls dum, alla vi som e här har ju minst ett gemensamt stort intresse...

H

H-T

Guest
Freeride Dejting?
Perkal, du verkar ha lite svårt att stå för vad du säger och tenderar att byta ut hela textstycken mot bokstaven "d". Självförtroendekurs kanske är något att fundera över?

Perkal

Ny medlem
Freeride Dejting?
Nä tycker bara att det ser dumt ut att argumentera en patetisk sak över en offtopic sak.
Kanske du borde tänkte till lite?

Akherousia

Ny medlem
Freeride Dejting?
Haha det här var en lite rolig tråd :D

Jag måste nog säga att det inte är helt jävla lätt o hitta en kille med samma nörderi som jag, tycker alla hittills haft ett pinsamt svalt intresse och säger som sagt när man frågar "ja, jag har väl testat det nån gång"....

Hittar man nån så lyckas det också dessutom vara den där typen som bumar hela tiden och tycker att det här med tjej är något konstigt och jobbigt.

Soophie

Ny medlem
Freeride Dejting?
Akherousia sa:
Hittar man nån så lyckas det också dessutom vara den där typen som bumar hela tiden och tycker att det här med tjej är något konstigt och jobbigt.
Mitt i prick, precis så e det precis. Som om du läst mina tankar:) Då e jag inte ensam...

Nosskire

Medlem
Freeride Dejting?
klarar sa:
Oslo ? kanske vi ses om en vecka. Har boende från och med fredag men tyvär inget jobb än, men det brukar lösa sig.. Ses om vi ses. Tim

H

H-T

Guest
Freeride Dejting?
Perkal sa:
Nä tycker bara att det ser dumt ut att argumentera en patetisk sak över en offtopic sak.
Kanske du borde tänkte till lite?
Då kanske det är dags att låta bli att skriva istället för att först ta ställning och sedan radera svaret och verka löjligt osäker och ambivalent. Jag brukar faktiskt tänka till. Innan jag uttalar mig. Det brukar resultera i att jag faktiskt står för mina synpunkter.

Nosskire

Medlem
Freeride Dejting?
Kontakt annons:

Finnes:
Är en snäll pojke på 21 år som för tillfället bor i Uppsala, åker snowboard, klättrar vindsurfar mm. Lite förkyld för tillfället men jag klär mig varmt, biter inte på samma leksaker som de andra barnen,
dricker te, äter vitaminer, blir inte blöt om fötterna, super inte, delar inte glas, blir inte nyst i ansiktet, sover inte på parkbänkar och sitter inte på kalla stentrappor. Så det borde vara över snart.. Förhoppningsvis. För övrigt så har jag ett brustet hjärta för tillfället efter att ha blivit dissade för andra gången iår men jag hoppas DU ska kunna få det helt igen ;)...

För tillfället arbetslös, utan lägenhet, utan plugg, men har sjukt skoj ändå :) Jobbar på att fixa framförallt punkt 2 och 3 just nu.

Söker: Trevlig tös som allra helst är aktiv inom något, självfallet gillar jag mysiga hemmakvällar med levande ljus också så du bör uppskatta det också. Är du min framtida tjej eller bara söker för en kortvarig höst romans? Hör av dej. Framförallt det tidigare är intressant då jag hatar att vara singel...

Självfallet är jag seriöst i min annons, så hör av dej ;)? Puss på er alla!

Senast ändrad:
B

balanselius

Guest
Freeride Dejting?
Nosskire sa:
Kontakt annons:

För tillfället arbetslös, utan lägenhet, utan plugg...
Får mig att tänka på det Seinfeld avsnittet där George gör allt motsatt sitt eget förnuft: dvs erkänner för kvinnor han just mött att han bor hos mamma och är arbetslös osv, funkar nog bättre på tv än i verkligheten dock.

Utter

Aktiv medlem
Freeride Dejting?
Akherousia sa:
Haha det här var en lite rolig tråd :D

Jag måste nog säga att det inte är helt jävla lätt o hitta en kille med samma nörderi som jag, tycker alla hittills haft ett pinsamt svalt intresse och säger som sagt när man frågar "ja, jag har väl testat det nån gång"....

Ja men självklart, B följer oftast efter A så att säga. Du har ett litet moment 22 framför dig :)

Nosskire

Medlem
Freeride Dejting?
balanselius sa:
Nosskire sa:
Kontakt annons:

För tillfället arbetslös, utan lägenhet, utan plugg...
Får mig att tänka på det Seinfeld avsnittet där George gör allt motsatt sitt eget förnuft: dvs erkänner för kvinnor han just mött att han bor hos mamma och är arbetslös osv, funkar nog bättre på tv än i verkligheten dock.
Dock så kommer jag ha en fin lägenhet centralt i Uppsala och plugga Ekonomi i Uppsala efter jul. Om jag inte träffar min drömtjej och säger upp allt för att få vara med henne.

Så, någon frivillig? Aldrig varit på en officiell "date" förut :)

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Topp