Freeride-get-to-gether i Riksgränsen under NM?

Heinz_p

Ny medlem
När man börjar bli en inbiten forumräv så lägger man märke till att det finns en hel del vettiga och ovettiga människor som hänger här, under pseudonym som exempelvis Jibberish, Jarle och P_Nyberg. Men vilka är dessa människor egentligen? Kan dom åka skidor eller föra sig bland vanligt folk?

Därför tänkte jag att det kunde varit trevligt att mötas upp, snacka skidpryleri, dumma danskar och sjuka åk. Finns något bättre tillfälle att göra detta än under NM i gränsen?

Så, vilka kommer vara i gränsen antingen för att antingen köra eller heja på och är sugna på någon typ av aktivitet? - förslag mottages gärna!

Yours truly
Heinz_p

Senast ändrad:

Jarle

Ny medlem
Jag är på en öl... Anmäld men vettetusan om jag kan köra, magnetkamera på onsdag, får se vad fabrorn i vitt säger. Kommer nog att åka upp hur som haver.

Purr kommer inte, han har blivit lusekofta på heltid och fått för sig att Norska nationaldagen är viktigare...

Ewla, du kommer hoppas jag?

Prylnörderi över 13/14 säsongens prylar skulle vara en bra aktivitet?

Senast ändrad:

jeppenator

Aktiv medlem
var snack om något liknande för många år sedan, men det blev aldrig av! vore en grym ide med lite freeride häng fast på riktigt!

Heinz_p

Ny medlem
Men smooth! Pilsner på grönan? Kanske Freeride genom Melin eller Johan kan boka biljardbordet på grönan i egenskap av mediepartner till eventet, är det möjligt måntro:)?

Haha, Nyberg. Hur tänkte han där? Han måste ju visa att han verkligen kan ställa bindningen på något högre än 6 :D

Senast ändrad:

Jarle

Ny medlem
Heinz_p sa:
Haha, Nyberg. Hur tänkte han där? Han måste ju visa att han verkligen kan ställa bindningen på något högre än 6 :D
Ryktena säger att Per bytt ut fjädrarna i sina P18 din marker m11 för att se fränare ut på after skin

Lee-nus

Aktiv medlem
Jag är också trasig och kommer inte köra, men hoppas på och räknar med att kunna vara där.
Kan även gå i god för att Robert gör sig bäst så långt ifrån annat folk som möjligt.

Nojlas

Ny medlem
YES! Bra idé! En freeride-gettogether!
Jag kan se det framför mig...
Typ såhär:

Förslagsvis tar Mr Melin och styr upp det här... ?

OlaMelin

Ny medlem
Trevligt initiativ. Det här borde vi försöka få till!

Nojlas sa:
Var inte på det klara om jag, och även du Nojlas, var välkomna till följd av:

Heinz_p sa:
Därför tänkte jag att det kunde varit trevligt att mötas upp, snacka skidpryleri, dumma danskar och sjuka åk.
Men om dansk- och nordtysklandsskämten inte är riktade mot oss, och att vi kan skratta MED er nordbor (läs; boende ovanför Växjö) så är jag på :)

Så; vad vill vi ska hända? Hoppborg? Cricket? Öl? Skidfilm? Biljard? Jag antar att prylonanin kommer som ett brev på posten?

Jarle

Ny medlem
OlaMelin sa:
Trevligt initiativ. Det här borde vi försöka få till!

Nojlas sa:
Var inte på det klara om jag, och även du Nojlas, var välkomna till följd av:

Heinz_p sa:
Därför tänkte jag att det kunde varit trevligt att mötas upp, snacka skidpryleri, dumma danskar och sjuka åk.
Men om dansk- och nordtysklandsskämten inte är riktade mot oss, och att vi kan skratta MED er nordbor (läs; boende ovanför Växjö) så är jag på :)

Så; vad vill vi ska hända? Hoppborg? Cricket? Öl? Skidfilm? Biljard? Jag antar att prylonanin kommer som ett brev på posten?
Jag anser att ni faktiskt borde få bli nordiska medborgare, klubbat?

Hoppborgscricket tycker jag låter intressant

Lee-nus sa:
Kan även gå i god för att Robert gör sig bäst så långt ifrån annat folk som möjligt.
Jag håller med dig Linus, det är därför jag ska umgås med er, tar du med Japansk rom?

Senast ändrad:

Nojlas

Ny medlem
Jag tror vi alla är välkomna! Oavsett dialekt, nationalitet, mängd gogglebränna och grad av prylnörderi. (Så länge man inte kör Rax dvs...)

OlaMelin sa:
Reserverat långbord och afterski på grönan med tillhörande snack om näst-näst-nästa-års prylar, ljugerier och kvalificierat skitsnack? (...sedemera fylla och slutgiltligen total dekadens.) :D

Föreslår även att det utsedda (och måhända ofrivilliga) värden (Ola/Freeride) anordnar någon form av tävling/lek för att lätta upp stämningen. Lämpligtvis en tävlingsform där det finns goda möjligheter till fusk, kan utföras i pjäxor SAMT med en öl i handen, och som lämpar sig relativt väl i krogmiljö.

T

The_Snarf

Guest
Och detta lämpar sig inte för 12 åriga norrlänska grabbar?

Senast ändrad:

jeffa

Ny medlem
Det skönaste vore ju om ni kunde typ spela in när ni läser upp gamla klassiska trådar där varje mening läses av rösten bakom nicket.

Skulle kunna bli riktigt episkt. Tänk att få HÖRA sina favorittrådar upplästa med orginalrösterna. Melin får styra upp så att Freeride fixar ljud/bildupptagningsutrustning samt styra upp en omröstning om vilka trådar som ska återskapas så får de vinnande bidragen utgöra en sorts Freeride Greatest Hits. Ner med skiten på en CD-Skiva och tryck ut den med tv-kampanj på Åhlens i jul. Kommer garanterat vara med och slåss om årets julklapp.

Utdrag från tv-reklamen:

Nu är den här. Freeride har samlat alla dina favorittrådar på en och samma skiva. Med klassiker som Pricecheck, formerly known as "Vad i helvete?" och "Pinsamt, Åka Skidor!". (ljudklipp av valfritt tjafs i tråden)
Och vem kan glömma "RaxSki from Austria, the most controversial ski". (ljudklipp av Raxski-representant i försvarsställning). Ta chansen och återupplev dina favorittrådar i ett helt nytt medium.

Nu uppläst av orginalrösterna!

Här har Freeride chansen att göra sig en slant... Förväntar mig någon sorts kickback på vinsten!

Jepen

Ny medlem
jeffa sa:
Det skönaste vore ju om ni kunde typ spela in när ni läser upp gamla klassiska trådar där varje mening läses av rösten bakom nicket.

Skulle kunna bli riktigt episkt. Tänk att få HÖRA sina favorittrådar upplästa med orginalrösterna. Melin får styra upp så att Freeride fixar ljud/bildupptagningsutrustning samt styra upp en omröstning om vilka trådar som ska återskapas så får de vinnande bidragen utgöra en sorts Freeride Greatest Hits. Ner med skiten på en CD-Skiva och tryck ut den med tv-kampanj på Åhlens i jul. Kommer garanterat vara med och slåss om årets julklapp.

Utdrag från tv-reklamen:

Nu är den här. Freeride har samlat alla dina favorittrådar på en och samma skiva. Med klassiker som Pricecheck, formerly known as "Vad i helvete?" och "Pinsamt, Åka Skidor!". (ljudklipp av valfritt tjafs i tråden)
Och vem kan glömma "RaxSki from Austria, the most controversial ski". (ljudklipp av Raxski-representant i försvarsställning). Ta chansen och återupplev dina favorittrådar i ett helt nytt medium.

Nu uppläst av orginalrösterna!

Här har Freeride chansen att göra sig en slant... Förväntar mig någon sorts kickback på vinsten!
Haha, glöm inte den här tråden bara! https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=2606&p=1

Perkal

Ny medlem
jeffa sa:

All hail Jeffas kungliga förslag. Citerar Jeffa: "Skulle kunna bli riktigt episkt".

Bilden är helt oväsentlig, första google resultatet på just kung.

Senast ändrad:

Corin

Aktiv medlem
Vore riktigt trevligt! Öl blir det nog ingen, det får vänta till nästa år. Men biljard/häng/goggle-bränna uppvisning vore skitkul! Prat om nästa säsongs prylar är ju givet, jag har nog med mig ett par lagg i alla fall!

Carled

Ny medlem
Fan, inlämning på kandidatuppsatsen den 14:e... Man kanske ska göra ett försök att ha lite kul innan opponeringarna drar igång.
"Vilka är fullast? Vilka är åker aggressivast? Freeride-gänget!"

PNyberg

Ny medlem
Hoppas på att detta blir en årligt återkommande event. Förslagsvis så avslutar man allt med ett jääääävla stort snöbollskrig.

PNyberg

Ny medlem
Hasse_Lindborg sa:
Heinz_p sa:
Hasse_Lindborg sa:
Som typ -11.
Nja snöbollskrig var mer 96/98 och efter fest på Lappis med Red Bull i taket efteråt....
Var ett fint ett 2011. Vill minnas en viss Heinz stå på taket och götta sig efter att, med precision, prickat nyllet på en intet ont anande flicka.

Kan själv tycka att någon borde ha informerat om att man skulle värma upp sin kast-arm innan man gav sig in i striden. Axelpain from hell dagen efter.

Tompan14

Ny medlem
Tror inte jag har möjlighet att komma, fullt upp nu ett tag framöver men bara för säkerhets skull så frågar jag: Dresscode bergsskägg&partyhatt förmodar jag?

LawndartGustav

Aktiv medlem
‎
2 platser i bil Östersund - Riksgränsen lördag den 12e maj, hem fredag den 18e maj
0739229442

eller plats i bil sökes för en eller två personer =)

Senast ändrad:

Heinz_p

Ny medlem
LawndartGustav sa:
‎
2 platser i bil Östersund - Riksgränsen lördag den 12e maj, hem fredag den 18e maj
0739229442

eller plats i bil sökes för en eller två personer =)
Reine, Erik/Dan kommer väl köra upp från området. Hör med dom?

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp