freeride.se träff i åre 30/12/2006 kl 11:30

wolwerin

Medlem
heejsan

Känner ni också att ni är de enda i er omgivning som använder all er
concentration åt att planera vinterns skidåkning ? Är du den enda som
tänker på det vita guldets återkomst ?

Då är det kanske dags att leta nya vänner. Eller (ännu bättre) att söka
upp likasinnade för att få ännu fler vänner.

Vore det inte trevligt att ta en fika med folk från
freeride.nu ? Skapa nya kontakter till folk med rätt fokus i livet.

så vad skulle ni säga om en freeride.se träff uppe i åre under julen/nyår, 2006/2007!
skulle vara roligt att mingla litte runt med folk med mera.

så vad tycker ni e detta en bra idè?

snälla försök att hålla denna tråd uppe hela tiden aktuel så att många kan se detta och kan komma!!

så här ska vi göra!
vi bestämmer en träff den 29/12/2006 kl 11:30 och vi mötes vid bergbannan i centrum(vid broken).
och att alla ska ha det bra och trivas så kan vi ha olika tider för olika saker och det blir såhär, kl 11:30 drar vi up med bergbanan till kabinen åker up till toppen och sen tar vi 1000m som lite uppvärmning och sen kan man komma med förslag, så kan man nog genomföra det. och vi kör lite pistat,
och efter detta kan vi köra lite park, sen kan vi ta några sista åk med kabinen eller med VM6an.(tills dem stänger).......

om någon kan vara snäll att låna ut sitt lilla boende för kvällen så vore det toppen.
så att vi kan göra en liten kvälls aktivitet tex en liten för fest inför nyår!!

mvh//
wolwerin.
peace out!

beklaga om en liknande tråd är uppe men har letat igenom och har ej hittat något.

Senast ändrad:

jeppenator

Aktiv medlem
Dethär är nog den första i sitt slag! skulle vara sjukt kul å komma upp å träffa massa freeriders. men tyvär så ska jag inte till åre förens freeride helgen eller JOI.

skulle vara skojj att träffa lite folk då också..

lycka till med eran träff!

P

pizzaaugust

Guest
Vore det inte bättre att man har en träff vid J.O.I då många jibbers och freeridare åker upp för att kolla på tävlingen och åka på dagen?
För som jag har hört ska flest upp vid joi/freeride helgen då det är lite tävlingar. och inte vid jul och sådant,,
alt att man har 2:P

syltmogul

Medlem
jag är där nyår så det passar mej:) kommer troligtvis vara där på freeride å joi också men då är ju säsongen nästan slut så då blir de inte lika fett å träffa nya skidpolare.:/

Peace, jag kommer:)

Danny_Ramone

Ny medlem
Jag är på, åker ner till Åre nu till helgen och stannar fram till Maj.
Så just ring my bell! Kommer kolla tråden lite sporadiskt och jobbar jag inte lär jag dyka upp. Ska bli överjävlaroligt att få åka skidor igen, snö snö snö.

Teku

Medlem
Men eftersom ni använder schangern "jibbing" så ska ju det vara blandat skidåkare och brädåkare (vill inte höra nå dumt nu) och under JIO så är det ju typ 80% skidåkare, allt fokus på er.. så varför inte någon annan fet helg, kanske någon annanstans??

Peace off =P

syltmogul

Medlem
de softigaste skulle ju faktiskt vara att ha ca 80% skidåkare;P haha!

näe men håll tråden uppe så de blir nå! även snowboardåkare;) sen är det ju så att det faktiskt hänger mest skidåkare här på freeride.

aguila

Ny medlem
jag ska upp över jul blev bestämt här nu igår eller så... så blir de något med en liten träff så skulle de vara fränt...

Dave_Olzzon

Ny medlem
Till Wolwerin:

Låter ju som en skön plan. Drar upp dan för nyår och stannar till den 6: jan. Kort besök denna gång. Ja e me. Håller koll på tråden om det bestäms nåt eller så finns jag på mailen. d.olsson@euromail.se .

Keep it cool / D

syltmogul

Medlem
kom igen nu då!:P jag ska upp på nyår men jag vet faktiskt inte vad jag ska hitta på när jag inte åker skidor..:/

Dave_Olzzon

Ny medlem
Förslag Om En Freeride Träff:

Kan Väl Kanske Vara Passande Med En Fördrink / Förfest För De Som Vill Träffas På Nyårsafton Innan Timmarna Blir Mycket. Ett Förslag Om Var Och När Bara Så Är Ju Saken Biff. Vet Inte Mitt Stugnummer Än Annars Kunde Jag Föreslå Där. Kommer Iaf Bo I Fjällbyn, Så Mycket Vet Jag. Hur Låter Det? Andra Förlag?

wolwerin

Medlem
tjaa

mellandagarna.
1.någon av mellandagarna kl 11:30 vid bergbannan(centrum) så kan man åka upp med den och sen ner till VM6AN kan man ta den eller kabinbannan upp! och sen kan man åka till ca kl17:30 eller när dem stänger så kanske det blir en liten drink/liten fest för oss!(afterski med skidkläderna på :D) så kan nåon/några fixa lite musik och krubb.

2.samma sak för tid och träffplatsen men vid 13:00 så blir det lite park fram till16:00 och sen blir det som det blir. men på kvällen kan man hitta på något?

------------------------------------------------------------------------------------------------------

nyår.

1.vi startar vid 12 tiden vid samma ställe, åker tills dem stänger och vi kan avgöra sen vart vi ska åka?
på kvällen kan vi ha en liten nyårsfest kl20:00 till 23:00 eller längre för dom som vill stanna.

efter nyår?

1. någon av mellandagarna kl 11:30 vid bergbannan(centrum) så kan man åka upp med den och sen ner till VM6AN kan man ta den eller kabinbannan upp! och sen kan man åka till ca kl17:30 eller när dem stänger så kanske det blir en liten drink/liten fest för oss!(afterski med skidkläderna på :D) så kan nåon/några fixa lite musik och krubb.

detta är doma förslagen jag kan komma med nu men kommer nog mer senare.

och till doma kvälls aktiviteter kan väll några komma med musik och lite BUSE:D och om någon vill typ vara frivilig att lämna sin lilla boende vore det sjukt bra ;D

mvh//
wolwerin.
peace oute

marer

Ny medlem
jag röstar på pizzaaugust förslag om att ha det vid JOI..
många har ju kanske redan planerat in jul och nyår.
men en sjukt bra ide!!

P

pizzaaugust

Guest
men vi jul kommer de inte finnas något, e ju typ ingen snö alls där nu, och inte långt kvar. vid joi finns de ju garanterat par och snö., men somsagt lite sent o träffa nya skidkompisar men, det är nog inte så kul o åka nu vid jul. lr skidor e alltid skidor men ska man betala liftkortet i åre typ 300 spänn dagen lr vad de kostar ör att åka i ett jordigt olympia område. Näe. vid joi kan jag vara på.

LeoWL

Ny medlem
kör en träff kringl nyår eller dagarna efter nyår!!
kan ju köra flera träffar sen?

Wolverine, bestäm en plats och dag bara helt enkelt så får man rätta sig efter det, blir för konstigt om alla ska säga nåt och tycka till om tid/dag. Bestäm en plats du, ta tag i det så blir det kanoners!

Jag och 2 polare är helt på vilken dag som helst mellan 31 dec - 6 jan. !!

/pz

Senast ändrad:
E

Ewasx

Guest
Under JOI kan jag och de flesta andra. Jeppe, vad sägs om snöbollskrig på åreskutan?

crilleus

Ny medlem
men om man kör 2 träffar? en vid jul/nyår för dem som åker dit. och sen en träff vid J.O.I när man har hunnit planera!?

wolwerin

Medlem
så här ska vi göra!
vi bestämmer en träff den 29/12/2006 kl 11:30 och vi mötes vid bergbannan i centrum(vid broken).
och att alla ska ha det bra och trivas så kan vi ha olika tider för olika saker och det blir såhär, kl 11:30 drar vi up med bergbanan till kabinen åker up till toppen och sen tar vi 1000m som lite uppvärmning och sen kan man komma med förslag, så kan man nog genomföra det. och vi kör lite pistat.
och efter detta kan vi köra lite park, sen kan vi ta några sista åk med kabinen eller med VM6an.(tills dem stänger).......

om någon kan vara snäll att låna ut sitt lilla boende för kvällen så vore det toppen.
så att vi kan göra en liten kvälls aktivitet tex en liten för fest inför nyår!!'

okeej sorry där pizz! mitt fel.
(ca20cm och typ is allt :(
men man får be till snögudarna!

Senast ändrad:

LeoWL

Ny medlem
Bra där Wolwerin =P

Synd bara att ni missar mig o 2 polare.. vi kommer upp först 31 dec.
Kan vi inte köra en (till ?) träff den 2 eller 3e januari på samma ställe, samma tid, samma upplägg?

Om ingen e sugen på det så ha så skoj den 29e!

/pz

P

pizzaaugust

Guest
wolwerin sa:
så här ska vi göra!
och att alla ska ha det bra och trivas så kan vi ha olika tider för olika saker och det blir såhär, kl 11:30 drar vi up med bergbanan till kabinen åker up till toppen och sen tar vi 1000m som lite uppvärmning och sen kan man komma med förslag, så kan man nog genomföra det. och vi kör lite pistat fram till ca 13:20 och efter detta kan vi köra lite park fram till 16:30 sen kan vi ta några sista åk med kabinen eller med VM6an.(tills dem stänger).......

ehhm, på dig låter det som allt kommer att vara öppet. vet du hur lite snö det är här??
duved och björnen har nån lift öppen så var inte för förväntansfull. och park till 16 30. tvekar på att de e öppet så länge de e ju fan mörkt vid 3 nu.. ´näe du har nog tur om du får åka typ till 2 och om det finns ett hopp och vm6an o vm8an e öppen

Tallismanen

Ny medlem
Ja det låter as bra! jag ska vara där under nyår :) Bor på hollyday club om ni under :P hehe

Men vi ses där!

Dave_Olzzon

Ny medlem
Wlowerin:

Skriver till dig för du verkar ha koll.
29:e låter ju kanon förutom att ja och 5 polare kommer inte upp förrän den 30:e. Vi är på den 31:a när som, och en after ski /förfest hade funkat absolut. Så går det styra upp en träff då vore det kanon.

We´ll keep in touch, håller ett öga på bloggen....

Ciao...

P

pizzaaugust

Guest
asså ska ni åka halv5 får ni fan ha pannlampa och gå upp

wolwerin

Medlem
vill gärna ta en sista koll på villka som ska med?!!

och sen om det inte kommer så mycket folk nu.....så kanske en träff under j.o.i för då kanske det kommer mer folk med mera?^^

mvh//
wolwerin.
peace out!

Dave_Olzzon

Ny medlem
Blir träffen den 30:e alltså... Då missar jag den isf.. Synd..
Ingenting den 31:a alltså, hade funkat bättre....

SnastyMcMuffin

Ny medlem
Pizzaaugust sa:
wolwerin sa:
så här ska vi göra!
och att alla ska ha det bra och trivas så kan vi ha olika tider för olika saker och det blir såhär, kl 11:30 drar vi up med bergbanan till kabinen åker up till toppen och sen tar vi 1000m som lite uppvärmning och sen kan man komma med förslag, så kan man nog genomföra det. och vi kör lite pistat fram till ca 13:20 och efter detta kan vi köra lite park fram till 16:30 sen kan vi ta några sista åk med kabinen eller med VM6an.(tills dem stänger).......

ehhm, på dig låter det som allt kommer att vara öppet. vet du hur lite snö det är här??
duved och björnen har nån lift öppen så var inte för förväntansfull. och park till 16 30. tvekar på att de e öppet så länge de e ju fan mörkt vid 3 nu.. ´näe du har nog tur om du får åka typ till 2 och om det finns ett hopp och vm6an o vm8an e öppen
hela lågzon öppnar på freda

ja tror ja kan va me,, låter bra iaf!

P

pizzaaugust

Guest
hatar dig simon,
jaja men att åka till 16.30.. näe. möjligen i olympia men han sa park och ja. då e de nog stängt vid halv 3 pga mörker

SnastyMcMuffin

Ny medlem
Pizzaaugust sa:
hatar dig simon,
jaja men att åka till 16.30.. näe. möjligen i olympia men han sa park och ja. då e de nog stängt vid halv 3 pga mörker
fan va du ska förstöra stämningen august
du kan ju komma upp till åre å åka om du nu e så jävla avundsjuk

rasmus165

Ny medlem
ja e lätt på men fattar inte om det är den 29/12 eller den 30/12, vill gärna ha svar fort för jag åker dit om några timmar o sen har jag ingen dator

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp