Ok tack... det gör jag

Furberg.. tänker främst att det finns många andra som är klart intressanta #PlumTransition ##plumtalps #Salemonpremiere #ogasaka #pallas #telosdstcarbon för att inte tala om Nitro som deras #nitrodoppelganger ser i min ögon ut att kunna funka för en skidåkare som bara gillar snowboard i lössnö

)
Jag tolkar det som att du tänkt topptura med splitboard trots att du är ”ganska kass” (dina ord) på att åka bräda.
Dålig idé enligt mig.
Jag tycker du lär dig åka bräda först och sen fixar utrustning för att tura med bräda. Ev köper splitboard men lär dig åka innan du ger dig iväg på bergen. (Liftnära turer syftar jag inte på)
Åka i pist och lössnö är en sak men att hamna på en vindpinad bergssida på bräda utan att kunna hantera den är ingen höjdare.
Sen förstår jag inte tänket att en bräda funkar för en skidåkare i lössnö”. Det är inte samma sak att åka bräda som skidor ( jag har åkt båda i många många år) .
Jag tycker du ser till att lära dig åka bräda ordentligt så blir det både roligare och säkrare för dig på bergen.
Framförallt roligare då bräda är roligare varje dag i veckan. Bortsett från toppturande då jag föredrar skidor : )
Hoppas du hittar bräda som du blir nöjd med och får möjlighet till mycket åkning.