Jibberisch
Aktiv medlem
Freeride, Tanner Hall och Cannabis
Mitt inlägg var inget påhopp. Detta är inte heller något påhopp. Tycker mest det blir lite konstigt när man uttrycker en åsikt, men inte uppvisar någon förståelse för att någon annan har en annan åsikt. Utan då "antar" att personen måste ha rökt eller är ryggradslös.Gazza1 sa:@Jibberisch
Jag förstår hur det kan låta tvetydigt med att vara så anti och ha erfarenhet men jag har inte erfarenhet av bruk men jag har å andra sidan haft många kring mig som har brukat (ej familj, detta är inte ett utspel för obearbetade kännslor)
Utöver det har jag många år av yrkesmässig erfarenhet av narkotika. Därav kommer min inställning. Jag är ingen liten pojke som levt i skyddad versktad i mindre ort.
Jag ville bara förklara och förstår att ditt inlägg inte var något påhopp.
Anledningen till att skrivandet ser så konstigt ut är att jag orkar inte lägga ner den tiden det behövs på en jäkla Ipad![]()
Man får tycka gräsrökning är bra eller dåligt. Bara man inte blir absolut i sina åsikter och vägrar uppbringa förståelse för hur andra kanske ser på saken annorlunda.
Min åsikt ovan blir väl visserligen också en exakt sådan åsikt som jag argumenterar emot. Hm... =) Det hela blir rörigt om man funderar för mycket. Personligen tyckte jag inte nyheten var så konstig (såg dock inte filmen, så får väl lägga in en brasklapp där)
En seriösare fråga:
Vad har t.ex. sponsrade skidåkare för andra moraliska skyldigheter? I t.ex. val av sponsorer? Jag menar det finns ju ett gäng företag där ute, som sponsrar skidåkare, som, enligt mig, har ganska lattjo saker för sig. Både miljömässigt och t.ex. i sexismens trevliga tecken. (dock inte olagliga i Sverige som Tanners nya giv är)
Men hur långt sträcker sig skyldigheter?
(Har en gammal text i ämnet någonstans, funderat lite över det förr så att säga. Blev nyfiken. hm...kanske ska rota fram den texten.)
Senast ändrad: