"Fun parks", detta otyg!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

KaptenStofil

Ny medlem
"Fun parks", detta otyg!
När ska SLAO:s skidpatrull ta tag i problemet med dessa så kallade "parker", fulla med hopp och andra olycksframkallande hinder? I en tid inte allt för länge sedan var Skidpatrullens säkerhetstänkande klart högre och man såg ofta hur dess personal skottade ner alla eventuella hopp och gupp som busungar gjort som rena fällor åt oss seriösa skidåkare. Det är med förfäran som jag tvingas se att dessa "parker" numera ska byggas på varje skidort i landet. Vi riktiga skidåkare som njuter av fria vidder och mjuka backar riskerar ju att ofrivilligt hamna i en sådan park. Kan inte doktorer och Landsting inför kommande vinter göra ett upprop mot dessa då antalet skador måste vara skyhögt i anslutning till "parkerna"?

Med hopp om bättring,

hyllengren

Ny medlem
"Fun parks", detta otyg!
När jag såg denna tråd på startsidan så sa ja högt för mig själv en hundring på att kapten stofil skrivit detta, synn att ja inte satte en tusenlapp bara!
Men iaf, är det inte bara att ni "seriösa" skidåkare håller er borta från parkerna, vore inte det riktigt enkelt? iom att alla hopp och rails osv är samlade på samma område så borde de inte va några problem att hålla undan för dessa?

Eller är det så att "seriösa" skidåkare inte lärt sig svänga som folk?

andreasojamae

Aktiv medlem
"Fun parks", detta otyg!
Men hallå Lee_M fattar du inte att det är *ironi*. Tycker det är skönt med lite annorlunda inlägg istället för "Vilka googles tycker ni är colast?" osv.

Mer värdiga inlägg åt folket.

Nojlas

Aktiv medlem
"Fun parks", detta otyg!
Fel fel fel KaptenStofil. Faktum är att parkerna utgör en viktig del av skidåkningen.

För det första så ska det klargöras att parkerna inte förorenar bergets fina åkytor nämnvärt, då de ofta placeras på flacka och obetydliga områden, gärna brevid barnbackarna (/kärringbackarna). Med andra ord så påverkas inte den riktiga åkningen negativt på något sätt av detta.

Parkerna har numera en rent familjeteknisk funktion. För en modern skidåkande familj så är skiddagarna ofta begränsade till en, möjligtvis två veckor, och det gäller att utyttja skiddagarna maximalt innan man återvänder till vardagens snöfattiga tristess. Då tempot och åkskickligheterna varierar mellan familjemedlemmarna så kan det te sig lockande att dela upp sig.

Som vi alla vet så delas familjen in i tre kategorier; Mannen, Kärringen samt Ungjävlarna. För riktiga skidåkare (läs: Män) med ungdomar som är för gamla att gå i skidskola är detta ett magnifikt system för att skaka av sig resten av den tråkiga familjen. Efter att twintips och spegelbrillor införskaffats åt ungjävlarna så lämnar man dem i parken och kärringen i kärringbacken.

Helt plötsligt har familjens överhuvud skapat en ledig skiddag utan snoriga ungjävlar eller frysande kärringar. Om man åker i sällskap med en annan familj så har ungjävlarna i alla fall några kompisar att slå sig fördärvade med, kärringen slipper frysa ensam och framförallt; Herrn i huset har nu ett värdigt sällskap för en dag med skidåkning, järntagning och rövarhistorier.

Som bonus med detta system så rensas branterna på de näst största irritationsmomenten; kärringar och ungjävlar! Det största irritationsmonentet kvarstår dock, tyskarna!

Tänk om hela världen bestod av män...

centralbyrakraten

Aktiv medlem
"Fun parks", detta otyg!
Och jag önskar att björnen var bög!

(Jag räknar inte med att alla ska förstå det svaret, men ni som kan historien förstår att jag syftar på Nojlas slutord)

Ha en bra kväll!

W

whirlybird

Guest
"Fun parks", detta otyg!
Jag hoppas verkligen att han inte är seriös.

KaptenStofil

Ny medlem
"Fun parks", detta otyg!
Unge herr Nojlas,

Du en poäng i ditt svar. Om vi samlar detta busliv och drogproblem till en och samma plats blir det ju förvisso lättare för polismakten att övervaka dessa subkulturer. Men i övrigt anser jag ändock att dessa "parker" är av ondo!

Med hopp om bättring,

ChamBenkeYxan

Ny medlem
"Fun parks", detta otyg!
Jag önskar att alla bjärnar i världen var tjejer.

All ära åt stofilen.
Släpp ut din ilska.
Det e nyttigt.
Ännu mer ära åt Nojlas mannen som har vett som om han hadde gjort en säsong åtminstonde :)

För övrigt så anser jag att kött är överskattat som mat.

ChamBenkeYxan

Ny medlem
"Fun parks", detta otyg!
Usch ja dessa subkulturer.
Tänk vad mkt bättre världen hadde varit om där bara fanns en kultur.
Min gode vän Mao försökte införa detta en gång.
Tyvär gick det inte så bra.
Om han hadde satsat på drogkulturen så tror jag det hadde gått bättre.

Muppas

Medlem
"Fun parks", detta otyg!
Nojlas! Varför inte släppa ut kärringen i parken och ungjävlarna i branterna? Så slipper man att handskas med det problemet nästa skidresa?!

Nojlas

Aktiv medlem
"Fun parks", detta otyg!
Muppas: Kärringar i parken hade resulterat i att de sittande utförsåkarna i dessa krokar (brädåkarna) hade slutat åka och börjat röka böj istället. Dessutom så finns det ingen lokik för damer att bedriva skidåkning i kuperad terräng (finns undantag). Därför har man skapat "gröna pister".
Branterna är sannerligen ingen plats för kvinnor, ungjävlar och övrigt folk som inte har rikligt med hår på bröstet. Med "Branter" menar jag då givetvis inte svarta fjollpister, utan RIKTIGA branter...
Den ultimata lösningen är att leva i celibat och ägna hela livet åt skidåkning. Fast det hade kanske känts lite tomt i det långa loppet. (Eller kanske inte...)

Nej branternas verkliga otyg stavas BACKCOUNTRYJIBBING!
Att bege sig ut i det underbara pudret för att förstöra det med att bygga hopp i det är groteskt, men det största helgerånet är att de flyger över flera meter av orört, fint, fluffigt, torrt, underbart puder till ingen som helst nytta. Vill man ha en luftfärd - köp en studsmatta!

Att droppa klippor är även det ett satans otyg som borde förbjudas. En sann skidåkare utnyttjar varje möjlig sväng i puder och håller därför skidorna i snön så mycket det bara går. Endast om ett klippdrop är oundvikligt för att nå bättre skidåkning utförs detta. Givetvis då med stil, utan att snurra och spinna runder som ett helt tivoli.

För övrigt anser jag att kött inte har så många fler användningsområden än som mat.

hyllengren

Ny medlem
"Fun parks", detta otyg!
För att om man gör på det sättet så kan det kanske bli så att de bara skadass och då kan den sk mannen bi tvungen att ta hand om dessa under en tidsperiod. och som ni kan förstå så är mannen inte så sugen på denna uppgift, eftesom den sk mannen i detta fall är en mkt oansvarig varelse med dragningar åt det homosexuella hållet.
Därför anser jag att Nojlas idé är snäppet bättre än din Muppas, men du har en intressant tankegång, du behöver bara någon som bygger vidare på den åt dej

K

KOP_MINA_LAGG

Guest
"Fun parks", detta otyg!
Bra med lite nya inlägg men ja måste ändå säga att de va de dummaste jag hört! Jag åker mest i parken men jag har aldrig använt droger och det kommer jag aldrig göra heller! Parken utgör faktiskt en väääldigt liten del av berget men du får det att låta som om dom har satt upp massa fällor överallt för er *host* "seriösa skidåkare" *host*....Om du nu inte åker i park,hoppar i bj:s och railar borde du ju åtminsone kunna svänga undan när du ser skylten där det står Funpark.

Glisseur

Aktiv medlem
"Fun parks", detta otyg!
Nojlas:

"En sann skidåkare utnyttjar varje möjlig sväng i puder och håller därför skidorna i snön så mycket det bara går." Antar att du nu förstås kommer att konvertera från dina breda, mjuka offpistlagg till ett par hederligt stenhårda, raka storslalommonster från skidåkningens senaste guldålder. Jag hoppas med andra ord få se dig i vinter på ett par gamla blodröda Fischer Vacuum från -89, old-school-vickandes på höfterna i en skön powder 8.

Nojlas

Aktiv medlem
"Fun parks", detta otyg!
Glisseur: Tanken har slagit mig. Tekniken "sittande skitställning och jazzande knän" är fett retro idag ju...

...för övrigt anser jag att dagens ungdomar behöver mer svenskalektioner samt en definition av begreppet "Ironi"

Edit: ...och här kommer den http://www.freeride.nu/forum/thread.php?t=23258

DavidHusberg

Ny medlem
"Fun parks", detta otyg!
Kapten storfil.....du suger.....låt oss åka i våra parker om vi vill! bara för att du e nån liten nisse som bara åker i pisten.....testa något nytt......

PutteB

Medlem
"Fun parks", detta otyg!
Vad vill kaptenstofil få ut med denna tråd? Vill han få bort parkerna från Sverige så att vi parkälskande jibbers ska grina dygnet runt eller vad vill han?

B

balanselius

Guest
"Fun parks", detta otyg!
det är läskigt att se hur skarp gränsen är mellan dagens ungdom och den ironiska generationen, inför artonårsgräns eller nåt "ungjävlarna" förstår ju ändå inte vad som står i inläggen

victorblomqvist

Ny medlem
"Fun parks", detta otyg!
låt alla åka som dom vill, bara för att andra kanske tycker det är kul att jibba(jag däribland) låt då dom göra illa sig om dom gör det. dig händer det ju ingenting. det finns säkert plats för dig också att åka i vanliga backar fast man har en park på berget.

hur gammal är du föresten som skriver ett så jävla barnsligt inlägg

Sveda

Medlem
"Fun parks", detta otyg!
seriöst nu vad heter denna sida? Jo freeride det betyder att de e vi som e friåkare som hänger här vi som hoppar å så i parker å puder

Phantom

Ny medlem
"Fun parks", detta otyg!
detta va fan de dummaste ja någonsin sett, Vill ni inte åka park, åk inte park för vi vill ändå inte ha såna som er där!

B

balanselius

Guest
"Fun parks", detta otyg!
KalleBalle89: om du läser dina jämnårigas inlägg och svar så förstår du vad som skapat mina fördomar...

Fredrik_88

Ny medlem
"Fun parks", detta otyg!
Jag har nog den bästa lösningen tror ja vi gör så att vi bygger parker hej villt i varenda pist så blir vi av med alla jävlar som spenderar livet på att GNÄLLA...för fan flytta ulgur bulgur istället så kan du ha din egna lilla backe!!!

KalleBalle89

Ny medlem
"Fun parks", detta otyg!
balanselius: Hahaha, jo jag har läst dem. Och jag förstår dig! De gav mig ett gott skratt :)

Godnatt! Länge leve ironin!

kung_lennart

Ny medlem
"Fun parks", detta otyg!
Får börja med att tacka för intresanta inlägg av KaptenStofil!

Såg när detta inlägg postades och tänkte för mig själv att nu kommer det snart vara fullt av svar från snorig tolvåringar vars inlägg uteslutande handlar om hurvida de skall köpa scrath el mojo. Denna eviga fråga som det omöjligen tycks finnas ett svar på tar upp alldeles för stor plats på forumet. Det verkar som de tror att skillanden p� skidorna avgör om de kommer bli lika stora som Jon Olsson eller lika bra som undertecknad.
Jag förstår inte hur folk kan kalla synpunkterna som KaptenStofil och Noljas förfram för ironi. Jag är medlem av den ironiskageneration och kan fastslå att det defenitivt inte är ironiskt. Dessa glin som försöker skoja bort allt ihop genom att kalla det ironi har helt fel. Det �r väldigt tragiskt att inse att återväxten inom den ironiskagenerationen ser väldigt mörk ut till förmån för snowblades åkande fjortisar i kläder som tål att växas i.

nikekl

Ny medlem
"Fun parks", detta otyg!
any how. för fan kapten stofil, du kan ju inte avsluta dina poster med komma. det är fruktansvärt grammatiskt fel.

jag anser att bildningen i det svenska språket har förvärrats. mer glosor i skolorna, det är min åsikt.

"Fun parks", detta otyg!
Måste bara tacka det gamla gardet för de här insiktsfulla åsikterna, som även snurrat i mitt huvud men utav rädsla för reaktionerna från hoppeliten inte tagit materiell form på freeride...

Sofia25

Ny medlem
"Fun parks", detta otyg!
Hehe det slår aldrig fel, folk tänder till som tokiga. Jag vill bara citera ett annat FR inlägg och säga.... "Förbjud allt som går, och gärna lite till"

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Senaste inläggen

Topp