Garmont Axon klickljud

Perka

Medlem
Garmont Axon klickljud
Har precis skaffat mig ett par garmont axon. När jag kör dem i dess mest framåtlutade läge klickar det till och släpper (något släpper och pjäxan flexar fram någon cm till) när det blir rejält tryck på pjäxan (slag eller när jag trycker till).

Någon som varit med om något liknande och vet vad det kan vara och hur man förebygger? Har sedan dess bara kört dem i den mer uppräta positionen och det tycks fungera so far.

WITMatrix

Ny medlem
Garmont Axon klickljud
Har tyvärr inte samma pjäxa, och antagligen inte samma problem.
Men iaf. Helt plötsligt fick jag ett skumt klickljud i mina Spirit 4, visade sig att jag spräckt hela plösen på ena skon. Men det kändes likadant som du beskrev iaf.
Tyvärr kan jag inte hjälpa till mer.

/Viktor

snej

Aktiv medlem
Garmont Axon klickljud
om du precis skaffat dem o upplever att ngt inte funkar som det ska så kan det väl vara läge att snacka med affären där du köpte den imho....

Perka

Medlem
Garmont Axon klickljud
WITMatrix. Jag tror att du är på rätt spår där. Sulan är hel men det kan vara spännena som åker över nån av utbiktningarna på sulan när trycket blir för stort. Därav klicket och "fallet" framåt.

snej, Jag fiskar lite efter om detta är ett känt problem på garmontpjäxor i allmänhet och kanske axon i synnerhet. Så jag vet om det är värt att skicka iväg dem för reklamation eller om jag bara får tillbaka nya med samma problem.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Topp