Gjorde butiken rätt eller fel ?

Köpte mig ett par nya QST 99 på en bra/känd butik i södra stockholm.

Ville då inte ha en Attackbindning på skidan, och personen sa att han skulle kolla och sätta på en bättre och schysst salomonbindning istället, frågade då om det skulle bli någon mellanskillnad men fick svar att det inte skulle bli någon skillnad..

Det dröjer ca 30-35 min innan skidan står utanför verkstaden monterad och klar med en Vit salomon Warden 13 bindning.

Borde inte personalen som skulle sätta på en schysst bindning komma ut och visa mig den innan och inte fan är en Warden 13 bindning bättre än en attack!

Tyvärr så tog jag skidan, stoppade dom i bilen och stack direkt hem eftersom familjen väntade på att åka till sälen!

Men mot kvällen så blev jag mer och mer fundersam varför man väljer och säga att man ska sätta på en bättre bindning och att man inte kommer ut och visar mig den innan monteringen!

Tycker ni att dom gjorde fel som monterade denna utan mitt godkännande eller är det mitt fel att jag inte sa att jag ville se den innan montering?

Jag tycker inte alls att jag fick en bättre binding än attack och hade gärna valt en helt annan bindning än Warden 13 om jag visste att dom skulle montera den!

Vad säger ni ?

/Robban

herrgard

Aktiv medlem
Det är väl inget fel på warden? Tar fler sorterters pjäxor och kostar säkert mer än attack.

Tycker att du borde varit tydligare med vad du anser är en bättre bindning men butiken borde även ha kollat med dig innan montering.

snej

Aktiv medlem
Vilken typ av åkning är det du ska utsätta bindningen för som gör att Aattack 13 eller Warden inte räcker till? Wardens fördelar gentemot Tyrolian har ju redan nämnts men är ju mest avgörande om du ska ha olika pjäxtyper i samma bindning, i ö är jag osäker på hur många som skulle känna skillnad vid ett blindtest. Vad för bindningar var det du ville ha/trodde du skulle få och vilka fördelar ser du med de bindningarna? Som jag ser det behövs ett mer specifikt uttryck till affären för vilken bindning du ville ha för att kunna anse att de gjort ngt fel. Åker själv, av förklarliga skäl, mkt på Warden och har inte ngt problem med dem.

//Jens, Salomon

Senast ändrad:

Hasse_Lindborg

Aktiv medlem
Köpte mig ett par nya QST 99 på en bra/känd butik i södra stockholm.

Ville då inte ha en Attackbindning på skidan, och personen sa att han skulle kolla och sätta på en bättre och schysst salomonbindning istället, frågade då om det skulle bli någon mellanskillnad men fick svar att det inte skulle bli någon skillnad..

Det dröjer ca 30-35 min innan skidan står utanför verkstaden monterad och klar med en Vit salomon Warden 13 bindning.

Borde inte personalen som skulle sätta på en schysst bindning komma ut och visa mig den innan och inte fan är en Warden 13 bindning bättre än en attack!

Tyvärr så tog jag skidan, stoppade dom i bilen och stack direkt hem eftersom familjen väntade på att åka till sälen!

Men mot kvällen så blev jag mer och mer fundersam varför man väljer och säga att man ska sätta på en bättre bindning och att man inte kommer ut och visar mig den innan monteringen!

Tycker ni att dom gjorde fel som monterade denna utan mitt godkännande eller är det mitt fel att jag inte sa att jag ville se den innan montering?

Jag tycker inte alls att jag fick en bättre binding än attack och hade gärna valt en helt annan bindning än Warden 13 om jag visste att dom skulle montera den!

Vad säger ni ?

/Robban
Vad är det som inte är bättre med Warden jämfört med Attack? Och vad är det för fel på Attack eftersom du inte ville ha den?

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Topp