Göra sin första säsong i Åre som 34-åring. Tips på intressanta jobb, boende etc?

MTG

Medlem
Hej där!

Nu kommer jag göra min första säsong i Åre, en man i sina bästa år 😅 Planen är att bosätta sig i Åre permanent till sommaren, då jag har ett jobbprojekt på annan ort under våren.
Har lite idéer om egna projekt att jobba med i Åre, men tänker att jag först vill jobba som anställd och bygga upp lite nätverk och lära känna lite härligt folk.
Därför söker jag tips på roliga och intressanta jobb under vintersäsongen (eller om det är jobb som fortlöper hela året).

Har tittat lite på att ta jobb som skidlärare, men i så fall för yngre åldrar (gillar att jobba med barn), då jag tror min nivå ligger för lågt för att lära ut på högre nivå.
Även funderat på att jobba i butik och så såg jag något jobb i skidverkstad.
Någon som jobbat med liknande grejer och kan dela med sig? Hur svårt att det att lösa ett skidlärarjobb utan några instruktörsgrader?

Söker även tips på bra boenden. Eftersom jag är lite äldre än snittet som säsongar, så är jag inte ute efter något röjarkollektiv mitt inne i centrum.

Har ni andra råd och tankar så är det bara att ösa på! :) Någon annan här över 30 som ska säsonga i Åre till vintern?

Mvh Matthias

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp