Goggles

Oskar_Nft

Ny medlem
Goggles
Hej jag söker ett par goggels som har en silikon sträng på banden eller något system som funkar liknande. Jag har sett att vissa dyrare SPY har silikon sträng, problemet är att jag tänker inte betala 1000:- för ett par goggels! Mina övriga krav är att det ska gå att köpa till spegelglas. Finns det några goggles som kan motsvara mina förväntningar och vart kan man köpa dom? (i Luleå området eller på Nätet)

//Oskar

O

O_liN

Guest
Goggles
me dsilecon det kan man köpa i en motor cross affär tex scott glasögonen e det silicon på.

Oskar_Nft

Ny medlem
Goggles
JO jag har kollat på MC butiker och har sett några scott men broblemet är då spegel glasen jag får väl leva utan dom då......

Spoon

Ny medlem
Goggles
Det finns ju ett par av årets scott som har silicon och har samma glas som alla andra scottglasögon. Kan tyvärr inte hitta någon bild på dem

E

ErikR

Guest
Goggles
om du menar ett sånt där "halkskydd" på insidan av remmen så vet jag att ett par smithbrillor har det, tror dom heter smith triad bara... ser iaf prick likadana ut som smith triad regulator fast utan reglerbara lufthål! de immar dock som fan!

JWester

Aktiv medlem
Goggles
silikonsträng är fullständigt värdelöst!
det som är bra är ju att dom sitter fast fint på hjälmen, men den stoora nackdelen är att det knappt går att ändra storlek på remmen pga "klibbet" från silikonet! blev arg när jag upptäckte det....

//jacob

Oskar_Nft

Ny medlem
Goggles
Varför jag behöver med halkskydd är för att grejen som skall hålla fast goggleserna på hjälmen har gått sönder och då måste jag ha nåt som håller dom på plats!

Jag har tänkt på att sätta silikon själv men när det torkar kanske möjligheten till töjning försvinner...jag måste testa men man vill ju inte förstöra några glasögon

brandt

Medlem
Goggles
Varför inte bara fixa en ny goggelshållare till hjälmen.. Måste dessutom vara stört mycket billigae en ett par ny goggels.

/brandt

Goggles
Jag såg ett par blåa scott på stadium och dem hade silikonsträng!!
Jag tror dem kostade 500kr.....däremot så vet jag inte om det fanns spegelglas till!!!!
Ha de fint//Johan

NilsForsberg

Ny medlem
Goggles
Jag såg ett par jävligt grymma arnette på Skidboden i Åre. Vet inte om dem var försedda med silikonrem, men min kompis köpte dem och var riktigt nöjd.

Priset för denna skönhet är endast 750:- med spegelglas, vilket är riktigt prisvärt, tycker jag.

Oskar_Nft

Ny medlem
Goggles
Nu är det såhär jag körde med silvertejp ett tag men det funkade inte ultimat, Fästen för glasögonen på hjälmen går inte att få tag i separat(inte i luleå iallafall).

Jag bestämmde mig för ett par Scott Enduro motorcykel glasögon, dom var billiga, hade silikonsträng(som fungerar utmärkt), Fanns spegelglas till, & sist men inte minst kunde man sätta på en facemask.

b3neath

Ny medlem
Goggles
HAHA facemask :DDDD

nu väckte du min nostalgi till motocrossen. måset gå ut å titta till min älskling å se om den mår bra :)

vad kostade glasögonen?

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Topp