Googles som börjar imma

Lansgren

Medlem
Hej. Jag har ett par dragon...nånting googles från 2010 talet nån gång. Är inne på mitt 3dje par linser. De nyaste köpte jag bara för 2-3 år sen. De har börjat imma helt plötsligt den här säsongen och har inte varit med om detta tidigare. Är det nya linser som gäller eller är det ventileringen i bågarna som är slut? Typ som när man byter fläktfilter? ventileringsfiltret som sitter längst upp i mitten har en reva i sig men annars ser det fint ut. Nån som vet vad som kan vara fel?

pd

Aktiv medlem
Har du gjort misstaget att torka av linen på insidan? Medan den var fuktig? I så fall har antiimbehandlingen skadats.

Lansgren

Medlem
Ja...det kanske har hänt i ett svagt ögonblick...man börjar bli virrig på gamla dar. Jaja, ett par nya linser igen då :)

Tack för tipset

JonathanB

Medlem
Jag hade mycket problem med ett par goggles från Scott.
Saker jag gjorde fel:
Tog av och luftade dom alldeles för sällan mellan åk.
För hårt åtspända så att dom fick noll ventilation.
Konsekvensen blev att jag torkade linsens insida i desperation.
Vidare så köpte jag andra goggles som funkar bättre och är noggrannare med skötseln framöver.

Jag har inte prövat men har en teori att sån "Anti-fog spray" som kan används till snorkel kanske kan fungera. Schampo eller spott kanske funkar med då? Synd att behöva köpa ny lins för något så enkelt!

Magnlar

Ny medlem
Jag har förstört ett par linser pga. jag torkade av på insidan med vanliga servetter el. hushållspapper. Gör de inte. Precis som nån sa så skadas antimbehandlingen.... Jag brukar använda påsen som man lägger goggles i till att torka.

Lansgren

Medlem
mmmh. Har slarvat med rengöring tror jag. Antifog skulle väl kunna vara en tillfällig lösning. Men måste man inte lägga på sånt ganska ofta? Linserna är även rätt slitna. Men det kan vara värt att testa antifoggen.

JonathanB

Medlem
Teoretiserar vilt här men jag tror att sprejen försvinner snabbt från glaset för att maskens glas blir blött och sköljs mycket. Återkoppla gärna om du väljer att pröva! Lycka till oavsett!

Snödjup

Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp