Gopro 3 i hemsedals offpist!

sweet-matte

Ny medlem
efter en solig och relativt snörik vecka 7 i Hemsedal så kunde jag inte låta bli att släppa en liten edit, är nöjd med det mesta förutom att många klipp (speciellt i början) är lite för skakiga. ingen avancerad åkning kanske men skidåkning rakt i från hjärtat ;)
så vad tycks?

Piglet55

Medlem
Vill bara dubbelkolla en sak. Jag noterade att många i många av klippen åker en kille i röd/grön-jacka (du?) offpist helt utan ryggsäck. I min värld innebär det att den personen inte har varken sond eller spade med sig.

Nu kanske jag bara är gammal och grinig men åka offpist utan dessa saker är ett big NO NO. Tyvärr visade ju detta sig väldigt tydligt i fredags i åre.

Nu ser det ju ut som ni är i början på era skidkarriärer så ta det som ett tips att inför kommande skidresor köpa/hyra/låna tranciver/spade/sond.

sweet-matte

Ny medlem
ungefär hälften av klippen är från en guidad offpist-tur, där alla, inklusive jag hade ryggsäck med sond och spade. Jag filmade med hjälmen då så man skymtar bara mina skidor i mellan åt. De klippen där man ser mig med röd-grön jacka är från en annan dag, då vi åkte utan guide, ganska nära pisterna. Det var låg lavinfara och vi pratade även med en guide och han sa att det var lugnt om vi höll oss ifrån branta partier osv.
Men som du påpeka så borde man alltid använda säkerhetsryggsäck vid offpist-åkning och vem vet jag kanske köper något till nästa år eller hyr på plats! :)

Snödjup

Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp