Graffikkort? DataKunniga Hjälp Tack!

Tjänna fr.
Ska försöka att punga ut lite cash till ett grafikkort nått tag.
Jag är helt blåst på grafikkort , därför jag frågar er.
Kan betala ungefärt 1500 kr.

Har just nu ett ati radeon hd 4350.
Nätdel:500w
Ram: 4 gb
Processor: 2x 2.8 ghz

http://www.inet.se/artikel/5408674/gigabyte-radeon-hd5770-1gb
Kan detta va något att ha?

Bara att bomba mig med förslag.

Tack för hjälpen!

Vattendroppe

Turtok
Forumvärd
Får jag rekommendera nisch-forumet www.sweclockers.com istället? Där kan du nog få betydligt mer kompetenta råd!

Jupp vet. Har kollat runt där men inte riktigt fått svar. Å på den sidan måste man ha varit medlem i 3 månader för att skapa trådar. Å ja vill ha kortet snarast möjligt!

RIKSOST

Ny medlem
Du har i princip 3 olika slags gpu;er att välja mellan

AMD 5770 & 6850
Nvidia 460

Skulle nog kört på 6850 eller 460, då 5770 börjar bli lite gammalt.

MAndersson1

Ny medlem
Som wille61 sa, GTX460 är bästa kortet för det priset utan tvivel.

Jag har detta själv och är nöjd som fan, men om du vill ha ett lite fetare så ska du leta i 58 serien..
Men jag kan lira de mest krävande spelen på högsta inställningarna. Men samtidigt beror de på vad du har för dator i övrigt,

Vattendroppe

Turtok
Forumvärd
ElisWaltersson sa:
Jupp vet. Har kollat runt där men inte riktigt fått svar. Å på den sidan måste man ha varit medlem i 3 månader för att skapa trådar. Å ja vill ha kortet snarast möjligt!
Isf är det nytt sen jag reggade mig där, men det var ju förstås ett rätt rejält tag sen också... Jag har dock för mig att sweclockers hyffsat nyligen gjorde ett test av budgetGPUer, det kan nog vara värt att kolla upp!

Personligen skulle jag dock rekommendera att gå på nVidias kort i dagsläget dock, de har betydligt mycket bättre pris/prestanda-ratio. GTX460-serien är mycket kompetent, har inte exakt koll på vilka prisklasser de korten finns i dock.

Senaste inläggen

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp