Griffon eller Attack till Enforcer för GripWalk

Hallå!

Behöver ett par bindningar till Enforcer 100 och Atomic Hawx ultra XTD120, alltså GripWalk. Kommer användas till både pist/op och mina mått är 70kg och 174 (sulmått 292) och brukar ha DIN 8. Väljer (Stadium) mellan Griffon 11/13 ID, Tyrolia Attack2 11/13 eller möjligen Squire 11 ID. Om jag fattat det rätt så funkar alla m GripWalk, eller?
Är någon att föredra eller kvittar det? Vissa bindningar som är GripWalk-kompatibla funkar ju t ex att använda mellan vanlig sula och alpinsula utan att justera tåhöjden men jag ser inte om det gäller för några av dessa? Kan vara nice så slipper jag skruva, eller snarare komma ihåg det, om jag kör med mina vanliga pjäxor.

Uppskattar råd från er med mer koll!

iSooLi

Aktiv medlem
Vissa bindningar som är GripWalk-kompatibla funkar ju t ex att använda mellan vanlig sula och alpinsula utan att justera tåhöjden
Blir förvirrad av vad du menar med meningen ovan... I min värld är vanlig sula och alpinsula samma sak. Kan du förtydliga?

Tyrolia Attack2 GW har justerbar AFD.
Jag vet inte om du kan växla mellan pjäxor med GW-sula och Alpinsula utan att justera den, (har inga pjux med GW-sula att testa med) men jag vet att istället för att du ska behöva pynta nypris på Stadium så kan jag passa på att ful-pusha min egen annons på Köp&Sälj

erik_lagg

Aktiv medlem
Du kan stryka Squire på listan tycker jag. Klen bindning som lätt går sönder. Griffon måste man justera om sultjockleken ändras - trodde det var så på alla bindningar förresten.

Senast ändrad:

jaksu

Medlem
Pivot GW verkar inte behöva justeras. Men jag har ingen egen erfarenhet, kör med Attack2 13 GW själv.

Blir förvirrad av vad du menar med meningen ovan... I min värld är vanlig sula och alpinsula samma sak. Kan du förtydliga?

Tyrolia Attack2 GW har justerbar AFD.

Jag vet inte om du kan växla mellan pjäxor med GW-sula och Alpinsula utan att justera den, (har inga pjux med GW-sula att testa med) men jag vet att istället för att du ska behöva pynta nypris på Stadium så kan jag passa på att ful-pusha min egen annons på Köp&Sälj
Ja det förstår jag att du blir. Jag menar vanlig sula och GripWalk utan att justera

Du kan stryka Squire på listan tycker jag. Klen bindning som lätt går sönder. Griffon måste man justera om sultjockleken ändras - trodde det var så på alla bindningar förresten.
De hade bindningar på skidtestet där de körde utan att justera höjd mellan GripWalk och vanliga, såg så ut iaf. Tänkte dock inte på vilka bindningar det var

jwunsche

Medlem
Enligt https://www.grip-walk.com ska alla GripWalk-bindningar ta både GripWalk- och alpin-sulor (ISO 5355) utan höjdjustering (vet inte riktigt hur det går ihop med justerbar AFD på Attack2 GW).

Men Griffon och Squire är inte GripWalk utan Sole.ID, vilket om jag fattat det rätt betyder att de funkar med GripWalk-pjäxor men måste höjdjusteras.

Enligt https://www.grip-walk.com ska alla GripWalk-bindningar ta både GripWalk- och alpin-sulor (ISO 5355) utan höjdjustering (vet inte riktigt hur det går ihop med justerbar AFD på Attack2 GW).

Men Griffon och Squire är inte GripWalk utan Sole.ID, vilket om jag fattat det rätt betyder att de funkar med GripWalk-pjäxor men måste höjdjusteras.
Tack. Efter lite läsande tror jag det funkar utan att justera höjd genom att AFD-plattan lutar något på GW-bindningar

Dsmith

Medlem
Jag kör med Atomic Hawx ultra xtd 130 som turpjäxa och de funkar ej ihop med jester ID fast de är iso 9523
Håller mig till warden när det kommer till alpin bindning.

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp