Grymmare än mina polare?

TheLife

Ny medlem
Grymmare än mina polare?
Tjena! Nu är det så här att jag vill vara lite "grymmare" än mina kompisar, är 11 år och så, funderar på att testa en backflip i big jump som ingen av dom har gjort, har aldrig gjort backflip men skit it? Tycker ni jag ska riskera? Om jag landar på huvudet kan det vara kört ifall jag bryter nacken ;p Tacksam för svar :)

EDIT: Ni kan också ge tips på andra tricks som jag kan göra, och detta är inte för att vara "bättre" än min kompisar utan jag vil ju såklart kunna det också!

Senast ändrad:

Corin

Aktiv medlem
Grymmare än mina polare?
Om du ska göra backflip bara för att vara bättre än dina kompisar så tycker jag att du gör det för fel anledningen. Men det är ju upp till dig. Annars rekommenderar jag att testa utan skidor först, studsmatta till exempel.

TheLife

Ny medlem
Grymmare än mina polare?
Som inte för att vara bättre än mina kompisar, asså jag vill gärna kunna det också :)

mrjibbing

Ny medlem
Grymmare än mina polare?
bästa tipset du kan få är att inte banga när du ska göra det. fega inte ur så borde du kunna sätta det på några försök utan att bryta nacken :)

OVesterlund

Ny medlem
Grymmare än mina polare?
Jag tror att du antingen kommer tveka i sista sekunden och landa på nacken, skita i det helt eller att du överroterar. Jag har en känsla av att det kommer sluta med sjukhusbesök iallafall! :)

Så det låter väl som en bra idé! Gör det! :D

Annars kan du ju såklart testa köra det i ett hopp som går ut till pudersnö först...

Mustbeandrea

Ny medlem
Grymmare än mina polare?
Det är mycket farligt att känna den pressen på sig, att man vill bara bättre än sina vänner.

Den du ska tävla mot är dig själv, och enbart dig själv!

Det kan bli farligt att försöka göra avancerade moves för att imponera på sina vänner, utan kunskap.

Som andra skrivit, ta din tid och utforska och lär dig hur du ska utföra dina hopp utanför backen, som på en trampolin i badhuset eller studsmatta. Att öva på frivolter på en gymnastikmatta är en grym början!

Det är okej att åka aggressivt, men man får aldrig tappa kontrollen!

zantarf

Aktiv medlem
Grymmare än mina polare?
Ett bra tips kan vara att prova det i vatten, t.ex. i simhall lr liknande. Vatten är ganska mjukt :)

Rose_N

Ny medlem
Grymmare än mina polare?
Testa i vatten från en trampolin. lagom höjd och vatten är mjukare än en isig landning!

somebody

Ny medlem
Grymmare än mina polare?
Mustbeandrea sa:
Det är mycket farligt att känna den pressen på sig, att man vill bara bättre än sina vänner.

Den du ska tävla mot är dig själv, och enbart dig själv!

Det kan bli farligt att försöka göra avancerade moves för att imponera på sina vänner, utan kunskap.

Som andra skrivit, ta din tid och utforska och lär dig hur du ska utföra dina hopp utanför backen, som på en trampolin i badhuset eller studsmatta. Att öva på frivolter på en gymnastikmatta är en grym början!

Det är okej att åka aggressivt, men man får aldrig tappa kontrollen!
Skärp dig, grabben är 11 år då behöver man inte tänka.

nonnereif

Ny medlem
Grymmare än mina polare?
jag hatear inte eller så men om du måste göra en tråd på fr och fråga så är du nog inte redo för en backflip... men vad vet jag, känner du för att göra det så är det bara att köra! "when in trouble, tuck for double" kom ihåg det

T

The_Snarf

Guest
Grymmare än mina polare?
"Enda stettet att bevisa vem som är grymmast är att visa att man har nog med vett att tänka på konsekvenserna."

linder

Aktiv medlem
Grymmare än mina polare?
Rose_N sa:
Testa i vatten från en trampolin. lagom höjd och vatten är mjukare än en isig landning!
Det enda som är likt att göra backflip på skidor iaf i röda hopp och större är mollbergare från 7an och högre, 5an också till viss del men där slänger man sig fortfarande rätt mycket :P

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp