GUIDE - Montera själv - GUIDE

herrgard

Aktiv medlem
Ska fylla några gamla hål som jag delvis måste borra och skruva i. Vad ska jag ha? Biltemas lamineringsepoxy? West systems 403 eller 404 filler, vilken av dem är bäst?

eriC1

Aktiv medlem
Tja

Snabb fråga. Kom på en sak inför ett montage av bindning.
Har borrat hål i skidorna för ett tag sedan, men väntat på bindningen. Kom på om det spelar någon roll om skidorna står borrade ett tag, eller om praxis är att borra och montera direkt.

Spelar det någon roll, eller kan trät torka och påverka hållfastheten någon om dom står borrade några någon månad eller två?

TopiNieminen

Aktiv medlem
Tja

Har borrat hål i skidorna för ett tag sedan, men väntat på bindningen. Kom på om det spelar någon roll om skidorna står borrade ett tag, eller om praxis är att borra och montera direkt.

Spelar det någon roll, eller kan trät torka och påverka hållfastheten någon om dom står borrade några någon månad eller två?
Det är inga problem med hål skidorna om du har dem inomhusklimat. Virket som skidorna byggs av har torkats flera år innan det har laminerats in.

Pillard

Aktiv medlem
Tja

Nu killgissar jag lite men jag skulle utgå ifrån att det trä som används till skidor är så torrt som det går att få det. Annars skulle du ju ha rörelser i trät över tid och dessutom ha fukt kvar i trät som försöker komma ut vis temperaturförändringar

Topp