Händer nåt särskilt i Åre vecka 12?

NyslipadeKanter

Aktiv medlem
Sitter och kollar på att ta en halvvecka med barnen i mars. Tänker att vecka 12 är bra mellan sportlov och påsklov. Helt smockat.
Är det något särskilt då som jag missat, eller går det bara riktigt bra nu?

Man får väl helt enkelt hosta upp pengar till en lägenhet så man slipper denna bokningshets.

NyslipadeKanter

Aktiv medlem
Verkar som jag leta fel; hade för mig att man brukar boka onsdag-söndag.
Sökte jag på torsdag-söndag så fanns en hel del alternativ.

farsan56

Aktiv medlem
Ja On-Sön var ett udda val 😁
Vad händer v12: jag åker väl lite skidor, enligt min hustru alldeles för mycket skidor då det ska renoveras lägenhet. Men va f.n det är väl bara vinter en gång om året va?
Lite snäll får hon nog vara, för vem är det som förväntas valla hennes skidor till Årefjällsloppet ?
Men vad gör man väl inte för dom små liven, eller hur!
Hoppas du hittar något bra!

jarnebring

Aktiv medlem
11-12 mars är det Väldscup SL och GS. Vet inte om det är då du kollat? Kommer vara en del förberedelser någon vecka före som påverkar.

EDIT ser att det är tidigare än vecka 12 (hade inte veckor i huvudet).

Senast ändrad:

NyslipadeKanter

Aktiv medlem
Ja On-Sön var ett udda val 😁
Vad händer v12: jag åker väl lite skidor, enligt min hustru alldeles för mycket skidor då det ska renoveras lägenhet. Men va f.n det är väl bara vinter en gång om året va?
Lite snäll får hon nog vara, för vem är det som förväntas valla hennes skidor till Årefjällsloppet ?
Men vad gör man väl inte för dom små liven, eller hur!
Hoppas du hittar något bra!
Man kan aldrig åka för mycket skidor!

Ja, Årefjällsloppet verkar riktigt fint. Synd att det inte får mer uppmärksamhet; det går ju i betydligt mer bildskön miljö än Vasaloppet. :)
Synd att det inte avslutas i Åre. Förstår att det är lite krångligt att passera sjön, men tycker ändå ett Årefjällslopp bör sluta i just Åre. Men men.

NyslipadeKanter

Aktiv medlem
Lärde mig också att Skistar skidskola bokas så att barnen kan gå samma tid måndag-fredag. Trodde först man bokade per dag och tyckte det var konstigt att enbart måndagar fanns. Fan vad du man är ibland. :ROFLMAO:

Anzom

Aktiv medlem
Kan väl omvänt säga att det finns mycket ledigt under påsk. Så kanske fler som vill ha tidigare skidsemester än i mitten av april :)

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp