Hänga på till Tandådalen (t. Hemsedal) i dag, fre?

MarkusO

Aktiv medlem
EDIT: På grund av att Tandådalen öppnar stora backen och full fallhöjd, och dessutom bjuckar på liftkortet är Hemsedalsplanerna strukna.

Tandådalen istället alltså. Klart billigt. Vi snackar 160 spänn per person för boende. Inget liftkort behövs (gratis åkning).

En bil från Göteborg, en bil från Västervik.

--------------

Old info:
Bilkollektivet kändes lite blekt så här några timmar före, så för att fronta lite mer. Sorry regelriddare...:

Vi har en plats i bilen som rullar till Hemsedal i morgon fredag om nån är sugen på att hänga med. Uppresa fredag kväll, hem söndag kväll - dvs två åkdagar.

490 SEK spänn för boende. 250-300:- nåt för diesel. (sen ca 700:- för liftkort då).
Bilen rullar vägen Västervik - Jönköping - Gbg - Oslo - Hemsedal i morgon kväll.

-----------------

Vi som sticker upp är jag, MnO och xJonx. Inget partaj. Åkning. Kontakta mig på 0736-881069 eller dra en blänkare i gästbok/FR-mail.

/Markus

Senast ändrad:

Lee-nus

Aktiv medlem
fan att ni är så sent ute, jag har just skrivit upp mig på jobb fre-sön, annars hade jag inte tvekat en sekund.

Senast ändrad:

MarkusO

Aktiv medlem
Jo, men idén kom precis lika sent. Bestämde och bokade i eftermiddags, sen fiskat fjärdeman på egen kant under kvällen... Går trögt bara, därav fr-fiskningen.

Har ju fyllt på med 60 pigga cm där uppe, så plötsligt läge för premiär. Vintrigt. När Tandådalen sviker osv.

MarkusO

Aktiv medlem
ekdahl sa:
Nja. Primärt vanlig pistskav-premiär. 60 utan grund räcker inte långt utanför. Men kanske lite möjlighet till nån hike nånstans, får se. Kompletterar packningen med brett som klarar lite skrot.

OleK

Aktiv medlem
En liten snø rapport fra Hemsedal!

60cm stemmer,men ingen såle. Var i park området i går. Snø til knærne,men vind de siste dagene så noen steder nede i 5-10cm og rett på sten...så tror ikke man skal ha for høye forhåpninger til for mye freeride i helgen om man ikke holder seg på bena og har noen gammle ski da! ;)

Blir digg når heisen starter...vært en lang uke med mye lange blikk opp mot heisen.

Sjekk utt http://olekr.blogg.no for litt bilder fra oktober og snøen her oppe!! :D

MarkusO

Aktiv medlem
Ole-Kr sa:
En liten snø rapport fra Hemsedal!

60cm stemmer,men ingen såle. Var i park området i går. Snø til knærne,men vind de siste dagene så noen steder nede i 5-10cm og rett på sten...så tror ikke man skal ha for høye forhåpninger til for mye freeride i helgen om man ikke holder seg på bena og har noen gammle ski da! ;)

Blir digg når heisen starter...vært en lang uke med mye lange blikk opp mot heisen.

Sjekk utt http://olekr.blogg.no for litt bilder fra oktober og snøen her oppe!! :D
Thnx

puder e puder... lätt värt risken =P Fan att man e skåning då.. liiiiite långt å borta.. ha d fett..
/en avis skåning..

MarkusO

Aktiv medlem
Amen pung! Sluta snöa nu! (I Hemsedal alltså...)

Får ju magsår av det här.

Dave_o

Ny medlem
Tror ni Hemse kör samma grej med gratis liftkort vid öppning? skulle ju vara fääät:)

Sonite

Aktiv medlem
Vi i hemsedal öppnade idag och inga gratis liftkort här tyvärr :P dock ett förjääävla bra snöläge att erbjuda! :)

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Topp