Hängda kanter?
Jag var just på Alpingaraget och lämnade in mina Rossignol S3 som jag varit väldigt nöjd med under flera säsonger. De börjar dock vara lite slöa i kanterna så jag bad att få dem slipade, och kanterna hängda så att de inte skall hugga så mycket. Jag har verkligen uppskattat skidans förmåga att "smita" över ojämnheter osv. Han som tog emot mina skidor frågade då genast hur många grader jag ville ha, jag sa att att "jag ville ha dem så att de inte högg, har ingen aning om grader", det är ju därför man lämnar in dem.
Jag blev mer eller mindre idiotförklarad och han förklarade för mig att man minsann inte hänger all mountain skidor, det är endast förbehållet tävlingslagg...
Har jag missuppfattat något, jag har hela tiden trott att man hänger ner kanterna för att minska greppet en aning? Hur får jag tillbaka mina skidor tror ni? Blir lite orolig för att jag skall stå på ett par oåkbara skidor i Canazei om en vecka?
Jag blev mer eller mindre idiotförklarad och han förklarade för mig att man minsann inte hänger all mountain skidor, det är endast förbehållet tävlingslagg...
Har jag missuppfattat något, jag har hela tiden trott att man hänger ner kanterna för att minska greppet en aning? Hur får jag tillbaka mina skidor tror ni? Blir lite orolig för att jag skall stå på ett par oåkbara skidor i Canazei om en vecka?