Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök forum
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Prylar
Video
Foto
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök forum
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Installera appen
Installera
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hängning/bevel från 0,8 —> 1 grad
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="QRikard" data-source="post: 1245515" data-attributes="member: 92022"><p>Jag förstår inte rekommendationen att underhålla hängningen med bryne på frihand. </p><p>Hur många personer klarar av att hålla brynet med en noggrannhet inom 0,1 grader på frihand? Vad är i så fall tricket, jag skulle gärna lära mig.</p><p></p><p>Med tanke på hur mycket ett bryne ändå avverkar så lär kanten i verkligheten efter sådan behandling bli både markant rundad samt få en betydligt mycket större hängning än 1 grad eftersom det inte kommer ta lite mycket nära belaget eftersom brynet kommer glida på belaget. Samma sätt som om man inte tar bort sidewall när man slipar ytterkant.</p><p></p><p>Även om du kör på en teoretisk perfekt hållare för tex 1 grad så kommer du behöva slipa mer och mer belag för att hålla vinkeln och då är frågan om bryne räcker eller om man måste ha något mer lämpligt verktyg för att slipa både stål och belag?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="QRikard, post: 1245515, member: 92022"] Jag förstår inte rekommendationen att underhålla hängningen med bryne på frihand. Hur många personer klarar av att hålla brynet med en noggrannhet inom 0,1 grader på frihand? Vad är i så fall tricket, jag skulle gärna lära mig. Med tanke på hur mycket ett bryne ändå avverkar så lär kanten i verkligheten efter sådan behandling bli både markant rundad samt få en betydligt mycket större hängning än 1 grad eftersom det inte kommer ta lite mycket nära belaget eftersom brynet kommer glida på belaget. Samma sätt som om man inte tar bort sidewall när man slipar ytterkant. Även om du kör på en teoretisk perfekt hållare för tex 1 grad så kommer du behöva slipa mer och mer belag för att hålla vinkeln och då är frågan om bryne räcker eller om man måste ha något mer lämpligt verktyg för att slipa både stål och belag? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hängning/bevel från 0,8 —> 1 grad
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det.
Läs mer
Jag förstår
Topp