Mitt stora problem är framförallt en smal häl kombinerat med lite olika längd och bredd på fötterna vilket gör det lite lurigt, men med lite extra padding på hälen så har det funkat.
Har själv gjort många pjäxor nere i Cham hos Damien (Rossignols Europa Team) som huserar på Sanglard och har varit nöjd, gjorde sedan ett par pjäxor på SkiStore i Gbg som också dom funkade kanon. Alla dessa gånger har det varit med formgjutna sulor och original innersko (intuition i några fall) som värmts upp kombinerat med "hättor/mössor" på tårna och lite padding på sina ställen innan foten åker i. Alla dessa gånger har jag gjort/fått pjäxor 27,5 (Salomon & Dalbello) och 28 (Scarpa). Har efteråt kunnat åka utan onda fötter osv.
Men eftersom originalinnerskor har en viss förmåga att ge upp ganska tidigt så tvingades jag i vintras till att göra nya diton till min Dalbello så gick jag till SureFoot där jag hade en "Pro Deal" väl där rekommenderades jag att gå ner en storlek till 26,5 för att få en bra fit, sagt och gjort så blev det nya pjäxor med nya sulor och sprutade innerskor och shit vilken skillnad det blev, klart att det var lite ovant till en början med att inte har särskilt mycket tåutrymme framtill som jag hade haft innan men nu "satt jag fast" på ett helt nytt sätt även skiddag 57 i pjäxorna vilket jag inte varit med om innan. Samtidigt som SureFoot sulan är sjukt bekväm och avlastande
Så min stora lärdom är främst att original innersko inte funkar i längden och att våga gå ner på en tajt fit i längden för det blir sjukt rejält skvalpigt när innerskon ger upp och du börjar glida både framåt/bakåt och i sidled.... Så framöver lär det bli fler sprutade innerskor direkt från start!!
/C