Haglöfs skaljacka

triggy

Medlem
Tjabba! Då är man återigen här med lite funderingar...

Funkar denna som skaljacka? Eller måste man gå på något värre? Isåfall.. varför? Tips?

Racer

Ny medlem
Jag har en sån, funkar som lätt skaljacka varmare dagar men saknar snölås. Använder min mest vid vandring osv. Är inte en jacka jag skulle valt som skidjacka även om den funkar. Har även en Haglöfs mer skidorienterad skaljack med snölås, ficka för liftkort på ärmen osv.Den gröna Eskern är ju grymt snygg!

triggy

Medlem
Jag har en sån, funkar som lätt skaljacka varmare dagar men saknar snölås. Använder min mest vid vandring osv. Är inte en jacka jag skulle valt som skidjacka även om den funkar. Har även en Haglöfs mer skidorienterad skaljack med snölås, ficka för liftkort på ärmen osv.Den gröna Eskern är ju grymt snygg!
Okej!

Vilken modell kör du/rekommenderar du som funkar bra att åka skidor i?

Japp, den va grymt snygg och bra pris.. därflr jag blev sugen även fast jag nyss köpt en skidjacka hehe..

Racer

Ny medlem
Bra fråga... Minns inte vad den heter, ligger nerpackad i bilen för tillfället men lättast är nog att åka till nån butik och prova.

Racer

Ny medlem
Värt att påpeka är att jackan är grymt lätt och smidig att få ner i ryggsäcken men en sak som jag ofta saknar är ventilation i armhåla.

Fluffy

Medlem
De senaste typ 10 åren har jag kört med Haglöfs Couloir. Den har det jag vill ha: Inget foder som sitter löst, Snölås, ventilation under armar, luva som går över hjälmen & ficka för liftkort.
Negativt är att dragkedjorna ger upp innan jackan ens börjar se sliten ut..

samuelnetz

Ny medlem
Beror helt på var, hur och hur mycket du har tänkt åka. En schysst Gore-tex jacka kan ju hålla hur länge som helst om man tar hand om den ordentligt, men då kostar det ju såklart vilket å andra sidan kan ses som en ren investering. Bäst är kanske att köpa en sparsamt använd begagnat isåfall, sjukt prisvärt!

NoreStridh

Ny medlem
Jag har kört på Haglöfs Spitz som fungerat utmärkt. Det är gore-tex pro och kvaliteten är utmärkt. Jag, personligen, kan tycka att det är värt att köpa en dyrare jacka (av bättre material) som kanske håller längre och som man verkligen är nöjd med. Det kan då vara värt att betala någon extra tusenlapp kanske. Nu vet jag inte riktigt hur stor kvalitetsskillnaden är mellan de olika haglöfsmodellerna men kan ändå tänka mig att en finare jacka håller någon säsong längre och ger inte vika lika lätt! Vilket som, tror jag att du blir nöjd med nästan vilken skaljacka som helst, frågan är bara hur mycket du är villig att betala!

Snödjup

Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp