Jag håller delvis med dig om Norröna och Whiteout i pris kontra kvalitetsfrågan, men samtidigt undrar jag hur dina plagg ser ut, hur har de gått sönder, vad har du gjort?
Jag har ett Norrönaställ som ändå har hållit ihop förhållandevis bra, tyvärr har jag slitit sönder membranet på två punkter på ryggen med hjälp av vassa kanter på ryggskyddet, men det berodde ju inte på jackans kvalité, sedan har jag dragit sönder en knapp i byxornas snölåsfunktion, men det kunde lika gärna bero på spänningen som uppstod då det är olika storlek på byxor och jacka... Annars harr det funkat skitbra! Jag cyklade t.o.m omkull med jacka förra vecka, och där var det jackan som bromsade upp farten i rullgruset. Smutsig som bara den kollade jag över den när jag kom till skolan men det fanns inte ens en reva på jackan... Nu nytvättat finns det inget som talar om något gruskanande...
Överlag håller nog Norröna och Whiteout lika bra som Sweet, Haglöfs, Arc'teryx etc. med skillnaden att några märken är dyrare, och några märken har givetvis några plagg/funktioner som är bättre utformade...