Hammarbybacken - skäms!

Endorah

Ny medlem
Hammarbybacken - skäms!
Storsnasen sa:
Foxxi sa:
fyfan va korkat med att lägga den där ingen åker??? och det skulle ligga var då...? bygg en park andreas håtveit style om du ska ha den för dig själv, då får du ju shapea den hur du vill, så får vi se hur bra den blir...
Hoppet ligger just nu mitt i backen utan avskärmningar. Så man vet aldrig om något barn eller någon annan svänger in framför en i inrunnet. Fattar du nu..? Suck...
+1 Har hänt mig flertal gånger att jag har krockat med småbarn precis när jag landat.

och hammarby måste verkligen göra hoppen bättre! Riktigt bra rails i år måste man ju säga, men som sagt. HOPPEN??

Jag håller med storsnasen på många punkter faktiskt, även fast jag inte vill låta negativ.... Finns ju hur många fördomar som helst som säger att svenskar bara är tysta, håller med alla andra och inte vågar säga till om något som är dåligt.

Senast ändrad:

Spangel

Medlem
Hammarbybacken - skäms!
Endorah sa:
Storsnasen sa:
Foxxi sa:
fyfan va korkat med att lägga den där ingen åker??? och det skulle ligga var då...? bygg en park andreas håtveit style om du ska ha den för dig själv, då får du ju shapea den hur du vill, så får vi se hur bra den blir...
Hoppet ligger just nu mitt i backen utan avskärmningar. Så man vet aldrig om något barn eller någon annan svänger in framför en i inrunnet. Fattar du nu..? Suck...
+1 Har hänt mig flertal gånger att jag har krockat med småbarn precis när jag landat.

och hammarby måste verkligen göra hoppen bättre! Riktigt bra rails i år måste man ju säga, men som sagt. HOPPEN??

Jag håller med storsnasen på många punkter faktiskt, även fast jag inte vill låta negativ.... Finns ju hur många fördomar som helst som säger att svenskar bara är tysta, håller med alla andra och inte vågar säga till om något som är dåligt.
har de fortfarande inte fått upp hopp? eller finns dem, fast de är dåliga? varför? ^^

v-larsson

Aktiv medlem
Hammarbybacken - skäms!
Foxxi sa:
Endorah sa:
Storsnasen sa:

har de fortfarande inte fått upp hopp? eller finns dem, fast de är dåliga? varför? ^^
Hoppet från förra säsongen står nog inte kvar nej.

ekebom

Ny medlem
Hammarbybacken - skäms!
Endorah sa:
Storsnasen sa:
Foxxi sa:

Vi kommer att ordna med nät i år! Och lugna ned er nu, hopp är på g!

Spangel

Medlem
Hammarbybacken - skäms!
v-larsson sa:
Foxxi sa:
Endorah sa:

Hoppet från förra säsongen står nog inte kvar nej.
fast endora skrev ju idag 23:18 ;P

ekebom

Ny medlem
Hammarbybacken - skäms!
IngemarH79 sa:
Jag åker aldrig park men jobbar på Skistar och har de en park i Hammarbybacken så ska den vara bra. Antingen så har man en bra park eller så ska man inte ha någon. Hammarbybacken köpte skistar för att locka folk till de stora anläggningarna, då ska de hålla samma klass också. Jag håller med storsnasen och tycker att ansvarig för parken kan ringa och prata med Laffa och Byssa här i Åre för att höja standarden till allas belåtenhet.
"Storsnasen" skapade denna tråd under förra säsongen. Parken håller standarden mer än väl nu, trots att vi bara haft öppet i knappt två veckor. Hammarby har lagt mer fokus på parken i år, så förhoppningsvis slipper man se fler sådana här trådar. Dessutom tycker jag att klagomål som dessa skall tas direkt med personalen, inte på ett skidforum där ändå ingen kan hjälpa er. TS påpekar dock att han gjorde detta, vilket är bra.. men syftar lite mer på er andra nu!

D

Deleted member 80259

Guest
Hammarbybacken - skäms!
ekebom sa:
Dessutom tycker jag att klagomål som dessa skall tas direkt med personalen, inte på ett skidforum där ändå ingen kan hjälpa er.
ekebom, sluta agera som om du äger stället... du har jobbat där EN fucking dag. enough said. och palla "skydda" hammarbybacken på ett sånt äckligt vis, tror du själv på det du säger? *spyr galla* *spyr galla igen* *igen* *igen*

ekebom

Ny medlem
Hammarbybacken - skäms!
felix sa:
ekebom sa:
Dessutom tycker jag att klagomål som dessa skall tas direkt med personalen, inte på ett skidforum där ändå ingen kan hjälpa er.
ekebom, sluta agera som om du äger stället... du har jobbat där EN fucking dag. enough said. och palla "skydda" hammarbybacken på ett sånt äckligt vis, tror du själv på det du säger? *spyr galla* *spyr galla igen* *igen* *igen*
Har varit med och hjälpt till sen 08, så jag är inte direkt ny även om jag i år kommer att "jobba" där. När de sedan hyser kritik gentemot personalen, så är det i många fall vänner till mig de angriper. Ja, jag tror till 100% på det jag säger.. Alla har varit sjukt nöjda med parken hittills, både folk som vanligtvis åker i väsjö/flottsbro och annars brukar ställa sig mycket negativt till hammarby och även de vanliga localsen.

Storsnasen

Ny medlem
Hammarbybacken - skäms!
Storsnasen här igen, året efter.

PARKEN ÄR SKIT I ÅR IGEN (Jag åkte senast igår och ser backen från där jag bor).

Jag läser här att "parken mer än väl håller standarden" och är "ill". Ni måste SKÄMTA! Det finns ett litet hopp, med 1 meters platå (kanske är 2 m idag...). Detta är inte en funpark, när ska Hammarbybacken fatta detta? Jag blir riktigt orolig när det finns folk som är nöjda med detta, speciellt folk som har härröre med Hammarbybacken. Det får mig att tro att det kommer vara så här hela säsongen igen. Personalen verkar trevlig å så där, men jag säger bara (i capslock):

FIXA EN FUNPARK, ELLER TA BORT "FUNPARK" FRÅN HEMSIDAN. FALSK MARKNADSFÖRING ÄR VAD DET ÄR, OCH I ÅR KOMMER JAG UTAN TVEKAN ANMÄLA TILL KO OM DET FORTSÄTTER SÅ HÄR (nåt jag tar upp med personalen först). FOLK ÅKER LÅNGVÄGA FÖR ATT KÖRA PARK, EFTERSOM HAMMARBYBACKEN LURAR DEM ATT DET FINNS.

Senast ändrad:

ekebom

Ny medlem
Hammarbybacken - skäms!
Storsnasen sa:

PARKEN ÄR SKIT I ÅR IGEN (Jag åkte senast igår och ser backen från där jag bor).

Jag läser här att "parken mer än väl håller standarden" och är "ill". Ni måste SKÄMTA! Det finns ett litet hopp, med 1 meters platå (kanske är 2 m idag...). Detta är inte en funpark, när ska Hammarbybacken fatta detta? Jag blir riktigt orolig när det finns folk som är nöjda med detta, speciellt folk som har härröre med Hammarbybacken. Det får mig att tro att det kommer vara så här hela säsongen igen. Personalen verkar trevlig å så där, men jag säger bara (i capslock):

FIXA EN FUNPARK, ELLER TA BORT "FUNPARK" FRÅN HEMSIDAN. FALSK MARKNADSFÖRING ÄR VAD DET ÄR, OCH I ÅR KOMMER JAG UTAN TVEKAN ANMÄLA TILL KO OM DET FORTSÄTTER SÅ HÄR (nåt jag tar upp med personalen först). FOLK ÅKER LÅNGVÄGA FÖR ATT KÖRA PARK, EFTERSOM HAMMARBYBACKEN LURAR DEM ATT DET FINNS.
Säsongen har precis börjat... Railsen är de som folk är nöjda med. Antar att du ej kört dessa? Klart som fan att hoppet är litet i nuläget.. Kommer ju att fixas till ett större snart. Lugna dig.....

Rullator

Ny medlem
Hammarbybacken - skäms!
Storsnasen sa:

Får jag fråga vad ditt problem är? parken har alltid varit bra shapad den här säsongen och dom förändrar parken väldigt ofta som du kanske hade märkt om du åkte sdär lite oftare. Dom har 6 rails uppe nu och ett litet hopp och det är bara mitten av december, säsongen för hammarbybacken har precis dragit igång och parken är redan lika bra som förra årets förutom att dom inte har hunnit bygga ett hopp som är av det större slaget.

Hawk100

Aktiv medlem
Hammarbybacken - skäms!
Hej ekebom.

Jag har inte en susning om parken i H-backen är bra eller inte, däremot tror jag mig veta att internet är ett alldeles utmärkt forum för att få gehör för sympunkter, klagomål eller kritik som personalen på olika företag eller organisationer inte bryr sig om när den kommer från en enkild kund som lämnar den direkt på plats.
Jag tycker att det är helt rätt av Storsnasen att ta upp kritiken här på Freeride eftersom det är Sveriges största internetforum för skidåkare och jag hoppas att han fortsätter med det tills ni på Hammarbybacken antingen levererar en produkt som motsvarar vad in utlovar i er marknadsföring eller ändrar er marknadsföring till att utova något som ni verkligen kan leverera.

Vänliga hälsningar

H

Endorah

Ny medlem
Hammarbybacken - skäms!
Vet inte hur personalen är denna säsong, men förra året tyckte jag att de var väldigt otrevliga :( Fanns väl nån här och där som var rätt trevlig.

Min största önskning, och det jag tror skulle funka för de flesta personer är att man har 2-3 hopp i en linje. Första hoppet är rött, och det andra är svart. Om man inte kan klara av det svarta hoppet så är det bara glida ut ur linjen lite smidigt. På det svarta hoppet kan man ju dessutom bygga två kickar, en röd kick oxå. Så hade Järvsö förra säsongen har jag för mig. Det funkade riktigt bra. Fast om det funkar på hammarby som har fler åkare, och mindre plats, det är en annan fråga det :D Man får heller inte glömma att hammarby säger att deras park är för nybörjare och medelgoda åkare. Alltså inga avancerade...

Tror att skistar tjänar mest pengar av alla jibbers (iaf i hammarby), så det vore dumt att inte satsa på en ordentlig park. Men ska inte säga allt för mycket såhär tidigt på säsongen.

eHogstrom

Aktiv medlem
Hammarbybacken - skäms!
Var glad över att du slipper handskotta skiten (boxarna/railsen lär ju inte varit gratis dom heller), gnälliga jävla snorunge. Jag skiter fullständigt i om du är 27bast lr inte, du beter dig som en 12åring.

magnusericsson

Ny medlem
Hammarbybacken - skäms!
Storsnasen sa:

Ingen åker "långväga" för att köra i Hammarbybacken.

Addepadde

Ny medlem
Hammarbybacken - skäms!
Nu har den här tråden hållit på så länge att folk verkar ha glömt bort vad den egentligen handlar om. Låt mig sammanfatta:

Det spelar ingen roll om parken är dålig, om det bara finns ett enda hopp, om det är litet osv. osv. Grejen är att OM det står på Hammarbybackens hemsida (vilket det gör) att de har en Funpark, så ska de ha en Funpark. Och ett fjutthopp och några jävla boxar är INGEN FUNPARK!!!!!!!

Problemet är alltså att de får folk att betala för något de inte får.
Om Hammarbybacken bara tar bort ordet Funpark från hemsidan så är problemet löst.

Så om det nu hoppet är litet p.g.a. att det är tidigt på säsongen (ekebom!) så förstår vi det. Men vänta med att annonsera om Funparken på hemsidan tills Funparken är färdig!

För i helvete.....

Senast ändrad:

Ylikangas

Ny medlem
Hammarbybacken - skäms!
Tycker såhära! Hammarby är en rolig park. Ni som inte insett dett är troligtvis äckliga skidåkare som tänker mer på eran jävla Jiberish tröja och Level 1 klistermärke på hjälmen än att faktiskt åka. Ni står i era jävla klungor och tror att ni är något. Hammarby är mer än bara ett fjuttigt hopp och några rails, bara det att ni som inte utnyttjar backen sitter här och klagar istället för att faktiskt gå ut och satsa mer på eran åkning. Sen har inte hammarbybacken potenial för att bygga världens största hopp, det är förfan en backe i sthlm. Ni som vill ha ett någolunda hopp kan väll dra till Väsjö, så vi slipper er och så att vi får mer roligt. Thnx :)

skibum2004

Ny medlem
Hammarbybacken - skäms!
Nu måste jag lägga mig i denna diskussion.

Först och främst står det att det finns en Funpark i Hammarbybacken däremot står det inte att den är öppen. Det är den 21 Dec i Stockholm och vi ska vara tacksamma att backarna överhuvudtaget är öppna.

Du kan inte anklaga Hammarbybacken för marknadsföringsbrott. De är patetiskt och omoget. Ta en öppen diskussion med Hammarbybacken. Det är ditt eget val att köpa liftkort eller ej och du kan alltid ring och fråga om läget i Funparken innan du tar dig till backen.

Skärpning!

Addepadde

Ny medlem
Hammarbybacken - skäms!
skibum2004 sa:

Först och främst står det att det finns en Funpark i Hammarbybacken däremot står det inte att den är öppen. Det är den 21 Dec i Stockholm och vi ska vara tacksamma att backarna överhuvudtaget är öppna.

Du kan inte anklaga Hammarbybacken för marknadsföringsbrott. De är patetiskt och omoget. Ta en öppen diskussion med Hammarbybacken. Det är ditt eget val att köpa liftkort eller ej och du kan alltid ring och fråga om läget i Funparken innan du tar dig till backen.

Skärpning!
Men borde det inte stå att Funparken är stängd nu då? Annars tycker jag att det är helt normalt att förutsätta att Funparken är "öppen" om dom säger att dom har en Funpark.

skibum2004

Ny medlem
Hammarbybacken - skäms!
Det står faktiskt på snörapporten att parken är öppen. Då kommer vi till den relativa frågan, vad räknas som en park. Står det någonstans på hemsidan vad denna park innehåller?

Storsnasen

Ny medlem
Hammarbybacken - skäms!
magnusericsson sa:
Ingen åker \\\'långväga\\\' för att köra i Hammarbybacken.
Resväg på mer än en timme enkel resa är inte ovanligt i Stockholm. Det är långt nog för att bli lurad av falsk marknadsföring.

skibum2004 sa:

Skärpning!
Ta det lugnt nu lilla gubben... Det står inte att den är stängd heller. Däremot ser man på pistkartan att funparken ligger i en backe som är \'öppen\'

Ylikangas sa:
Tycker såhära! Hammarby är en rolig park. Ni som inte insett dett är troligtvis äckliga skidåkare som tänker mer på eran jävla Jiberish tröja och Level 1 klistermärke på hjälmen än att faktiskt åka. Ni står i era jävla klungor och tror att ni är något. Hammarby är mer än bara ett fjuttigt hopp och några rails, bara det att ni som inte utnyttjar backen sitter här och klagar istället för att faktiskt gå ut och satsa mer på eran åkning. Sen har inte hammarbybacken potenial för att bygga världens största hopp, det är förfan en backe i sthlm. Ni som vill ha ett någolunda hopp kan väll dra till Väsjö, så vi slipper er och så att vi får mer roligt. Thnx :)
Ööö...jag åker inte omkring i klänning (även om det okej att göra det). Men berätta gärna för mig var i Hammarbybacken jag kan hitta det där big jumpet som jag inte utnyttjar?

Endorah sa:
Min största önskning, och det jag tror skulle funka för de flesta personer är att man har 2-3 hopp i en linje. Första hoppet är rött, och det andra är svart. Om man inte kan klara av det svarta hoppet så är det bara glida ut ur linjen lite smidigt. På det svarta hoppet kan man ju dessutom bygga två kickar, en röd kick oxå. Så hade Järvsö förra säsongen har jag för mig. Det funkade riktigt bra. Fast om det funkar på hammarby som har fler åkare, och mindre plats, det är en annan fråga det :D Man får heller inte glömma att hammarby säger att deras park är för nybörjare och medelgoda åkare. Alltså inga avancerade...

Tror att skistar tjänar mest pengar av alla jibbers (iaf i hammarby), så det vore dumt att inte satsa på en ordentlig park. Men ska inte säga allt för mycket såhär tidigt på säsongen.
Kul att nån tänker som en riktigt parkåkare iaf. Tragiskt att det enda vi nånsin verkar kunna få i Hammarbybacken är ETT big jump. Men håller med, de får väl några veckor till på sig att bevisa att de kan.

För övrigt börjar jag misstänka att SkiStar bara använder Hammarbybacken som annonsplats. Kommer ihåg när de tog över backen för några år sedan och började gräva och bygga som sjutton, så tänkte man; \\\'Shit, nu händer det grejer!\\\'. Men sen insåg man att det enda de hade gjort var en platå för att sätta sina SkiStar-bokstäver på...

ekebom

Ny medlem
Hammarbybacken - skäms!
Addepadde sa:
Ylikangas sa:
haha, fan vad jag älskar freeride! var sa jag att det fanns ett Big-Jump? Dom där laggen stoppar er fantasi.

http://ssak-snowboard.blogspot.com
Hehe... snowboardare eller??? Inget fel med det... men dumt att tracka ner på jibbare på Freeride.se.
Klart han är brädåkare! Han trackar inte ned utan anledning.. Drösen av unga laggåkare med jiberish-tröjor (egentligen oväsentligt) som står och tar upp plats i parken pga sitt hikande, har inte bara fått brädåkare att höja på ögonbrynen.. utav även andra laggåkare! Det är ett stort problem.. Kan dock ha förståelse för att de gjorde så under den första veckan, då det bara fanns två lines med två räcken i varje. Surt att behöva åka ned direkt efter att ha kört två räcken och köa i 10 minuter, men nu finns det åtminstone 7 features uppe så det ska inte behöva vara nödvändigt att hika. Går att använda hela backen, låt fantasin flöda.. precis som Dennis nämnde härovan.

Nu tänker jag inte skriva något mer i den här tråden. Storsnasen får skicka in sin anmälan bäst han vill, får dock hoppas på att den inte vinner något större gehör! Tack och hej!

lillebror_manne

Ny medlem
Hammarbybacken - skäms!
det är väll ingen hemlighet att Skistar köpt Hammarbybacken för att det är en bra annonsplats för deras andra destinationer??
JAg tror starkt på nya personalen, känns som att de kan bli en kanonsäsong!

Kula82

Ny medlem
Hammarbybacken - skäms!
Ordet funpark har väl inga kriterier på hur den ska se ut eller innehålla.
Det enda jag vet hade det var när det hette dreamparks och skidförbundet eller va det nu va ville gå in och styra...

eHogstrom

Aktiv medlem
Hammarbybacken - skäms!
Addepadde sa:
Nu har den här tråden hållit på så länge att folk verkar ha glömt bort vad den egentligen handlar om. Låt mig sammanfatta:

Det spelar ingen roll om parken är dålig, om det bara finns ett enda hopp, om det är litet osv. osv. Grejen är att OM det står på Hammarbybackens hemsida (vilket det gör) att de har en Funpark, så ska de ha en Funpark. Och ett fjutthopp och några jävla boxar är INGEN FUNPARK!!!!!!!

Problemet är alltså att de får folk att betala för något de inte får.
Om Hammarbybacken bara tar bort ordet Funpark från hemsidan så är problemet löst.

Så om det nu hoppet är litet p.g.a. att det är tidigt på säsongen (ekebom!) så förstår vi det. Men vänta med att annonsera om Funparken på hemsidan tills Funparken är färdig!

För i helvete.....
Vad sammanfattar en funpark rent juridiskt?
Om ni väl skulle ta detta till falsk marknadsföring skulle ni bli skrattade upp i ansiktet. Om det väl skulle gå igenom så åker väl dessutom Hammarbybacken på skadeståndspengar som lika gärna hade kunnats lägga på parken.

Addepadde

Ny medlem
Hammarbybacken - skäms!
Nä, Funpark har såklart ingen juridisk definition. Det är bara Dreampark som är ett styrt koncept, med hopplinjer i olika färger, osv. Men de flesta av oss skidåkare tolkar nog ordet Funpark på samma sätt, och Hammarbybacken vet nog också vad en Funpark är.

Om de bara skrev på hemsidan typ: "parken håller på att byggas" eller "just nu har vi ett litet hopp", så skulle inte den här tråden finnas:)

Superpark

Aktiv medlem
Hammarbybacken - skäms!
Addepadde sa:
Nä, Funpark har såklart ingen juridisk definition. Det är bara Dreampark som är ett styrt koncept, med hopplinjer i olika färger, osv. Men de flesta av oss skidåkare tolkar nog ordet Funpark på samma sätt, och Hammarbybacken vet nog också vad en Funpark är.

Om de bara skrev på hemsidan typ: "parken håller på att byggas" eller "just nu har vi ett litet hopp", så skulle inte den här tråden finnas:)
Fast du skulle ju alla menskärringar skriva: "ffaaaaaaan kan dom inte bygga en riktig park va faaannnn asså, blir så jääävla lack, alla har rätt till en riktigt park, rent juridiskt asså typ, eller?!"

Tycker alla ska vara lite glada istället, de som klagar mest på förhållanden i backen är oftast de mindre erfarna. Det handlar ju enbart om vad man gör med förutsättningarna. Åkte en del i Hammarby förra säsongen och visst parken var väl knappast den fetaste jag åkt i men hade jävligt skoj ändå.

ps. är väl lite morgontrött bara, men har slut på tålamod för alla som klagar hela tiden och stör min åkpepp..

Senast ändrad:

Senaste inläggen

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp