Handla utomlands på nätet?

Har du handlat skidgrejor utomlands på nätet?

• Antal röster
    25

Magnus A

Ny medlem
Hej,

Någon som handlar utomlands på nätet? Är det bara sport-Conrad som gäller eller finns det andra butiker? Hur mycket kan man spara? vad skall man tänka på?

Mvh,

Magnus

BlackDow

Ny medlem
Har också handlat på Sport-bittl. Sparade runt 2000:- på mina Rossignol Sky 7 Hd inkl. Tyrolia Attack13 jämfört med Sverige.

Sen köpte jag nyligen en Thule Upslope 25l från https://store.surfdome.com/sv-se för 768:- jämfört med 1500:- hos Outnorth.

Så det går att fynda om man håller utkik.

wertigo

Medlem
Handlade från https://www.3s-ski.de/ för ett par år sedan. Ett par Völkl Code Speedwall L. Trots att butiken ligger i Tyskland så tog det bara 4-5 dagar att få laggen. Vill minnas att jag sparade 2000-2500 SEK (inkl montering av bindning hos tyskarna)

//Johan

Ja, har handlat på alla som tybe skrev, funkar kanon! Handlar sällan i Sverige, sjukt dyrt här.. Kolla även xspo.de

TopiNieminen

Aktiv medlem
Det jag tycker du ska tänka på är att du genom detta bidrar till att dina lokala affärer på sikt kommer få stänga för att ”alla” köper på nätet.
Håller med dig helt och hållet, men om servicen är sämre än då man handlar via nätet, så låter jag närbutiken gå under. De ska inte hålla på med handel överhuvudtaget då. Detta är inget jag är förbannad på, men har bara konstaterat att ibland man betalar överpris för bara prylen.

Christiam

Medlem
Håller med dig helt och hållet, men om servicen är sämre än då man handlar via nätet, så låter jag närbutiken gå under. De ska inte hålla på med handel överhuvudtaget då. Detta är inget jag är förbannad på, men har bara konstaterat att ibland man betalar överpris för bara prylen.
Förstår dig och håller med, jag betalar gärna överpris för varan men då ska det ingå bra service. Är det dålig service så är nätet bättre, då slipper man prata med nån : )
Bor man som jag i en mindre stad så blir det så tydligt vad näthandeln gör med dom lokala affärerna oavsett utbud.

Janne-G

Medlem
Jag använder alltid ebay.de för att söka. Väldigt många tyska och österrikiska butiker nås den vägen.
Priserna brukar ligga ca 30 - 50 % under Sverige beroende på säsong.

kuro

Medlem
Magnus A, är du ett företag som söker kunder? Känns som att forumet är till för skid-, bräd- och monoski åkare som vill hjälpa varandra att prylnörda lite, företag har nog en annan plats på sidan kanske

mvh Joel

Hthun

Ny medlem
Är man osäker på sidan kan man använda klarnas engångskort så får dom ligga ute med pengarna istället.

Snödjup

Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp