Har ni några "oväntade" tur-spots i värmland, dalarna, härjedalen?

Oloph

Medlem
Några av förra säsongens bästa åk gjorde jag på ett hygge bredvid vägen några mil norr om Trysil. Tänkte därför höra om ni har inspiration på ställen i Värmland, Dalarna, Härjedalen där ni åkt eller sett ställen där man skulle kunna göra några potentiellt kul åk. Jag tänker då inte i första hand på de uppenbara skidorterna/fjällen utan mer low key ställen med en bra sluttning på 100-300 höjdmeter där man kan huda upp och få några kul åk om det är bra med snö.

Oskar1719

Medlem
Spjärshälla utan Falun ser ut att vara rätt högt och hyfsat brant.
Skärmavbild 2020-11-16 kl. 20.32.39.png

jung

Aktiv medlem
Några av förra säsongens bästa åk gjorde jag på ett hygge bredvid vägen några mil norr om Trysil. Tänkte därför höra om ni har inspiration på ställen i Värmland, Dalarna, Härjedalen där ni åkt eller sett ställen där man skulle kunna göra några potentiellt kul åk. Jag tänker då inte i första hand på de uppenbara skidorterna/fjällen utan mer low key ställen med en bra sluttning på 100-300 höjdmeter där man kan huda upp och få några kul åk om det är bra med snö.

Man har ju sett många kalhyggen i närheten av Branäs och tänkt just det, varför har jag inte hudarna me. Hittar du något får du gärna tipsa då jag är mycket i Värmland.

Karlstad

Aktiv medlem
Tossebergsklätten i Sunne kommun. Kanske lite för trädbevuxet bara

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp