Head monster 82

Ncke

Ny medlem
Head monster 82
hej ! funderar nu på ett par nya skidor... tänkte mig ett par plankor som funkar över hela berget. Inte i allfötr mkt offpist skida då jag nog kommer åka en del psit också.
Har hört att head monster 88/ monster 82 ska vara bra...

nån som har provat dessa o kan säga nåt om dem?

Eller har något förslag på andra skidor?

a_sjolund

Ny medlem
Head monster 82
Jag har ett par monster 88:er, och jag är väldigt nöjd med dem.
Funkar över hela berget, allt från pist till puder.
Väldigt fart stabila,
behöver dock lite fart för att va sköna.

Ncke

Ny medlem
Head monster 82
Oke låter bra! jag åker nog mer pist än offpist, tror ni att de kan va bättre o satsa på ett lite smalare eller e 88orna grymma i pisten också?

stojje

Medlem
Head monster 82
88orna är faktiskt riktigt bra och stabila till storslalomsvängar i pisten. Är kanterna någorlunda slipade så är ocså isgreppet på topp.

a_sjolund

Ny medlem
Head monster 82
ja jag tycker att dom funkar väldigt bra där också.
Men som sagt det behövs lite fart för att dem ska funka, men har du väl fått upp farten så är det inga som hällst problem.

Snowrip

Ny medlem
Head monster 82
Köpte ett par m82 förra vintern- kalasskida! Hugget som stucket mellan 82an och 88an, 82an är ju lite beskedligare i pisten

Leonarde

Ny medlem
Head monster 82
Jag håller med om att du ska sattsa på ett par monster 82 om du ska hålla till i pisten den mesta delen... Visst, 88:orna har ju lite mer midja och "flyt" om det finns mycket snö. Men 82:orna är riktigt härliga i pisten och tål faktiskt att pressas en hel del!
Mitt råd: Köp monster 82!

//Alex

Jarle

Aktiv medlem
Head monster 82
Dagens sanning: Ingen av skidorna kommer du att bli besviken på så kör på den som du tror att du kommer ha roligast på när du kör den typ av åkning du tycker är roligast.

Ncke

Ny medlem
Head monster 82
joo..va o kollade på skidor häromdan o då fick jag tipset att köpa 82an för att jag åker mestadels pist (även om de ska bli ändring på de nu) och de funkar även utmärkt enligt personalen på alpingaraget!

Senaste inläggen

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp