Henrik Harlaut vinner freestylen i Zurich!

Itzak

Aktiv medlem
Riktigt störd final, tycker alla 4 gjorde sjuka åk!
Phil överraskade lite, men tycker det var rätt att Harlaut vann även om Kai Mahler hade stöörd steeze på sina åk!
Vad tycker resten av alla här på freeride?!

Duffis08

Medlem
Haha!

Du var ganska snabb på att posta tråden:P

Tycker HH gjorde det sjukt bra men Kai borde ändå vunnit tycker jag. Inte många som klarar en switch misty 12(?)

Itzak

Aktiv medlem
Duffis sa:
Haha!

Tycker HH gjorde det sjukt bra men Kai borde ändå vunnit tycker jag. Inte många som klarar en switch misty 12(?)
Tänkte jag skulle vara först med att dra denna tråd haha!..

Nej det är lite hugget som stucket, det tricket är inzane!
Inte många "del"poäng som skiljde vinsten åt.

Senast ändrad:

jeppenator

Aktiv medlem
missade finalen men ett par minuter, vilka var i final och vad blev det för trick?

Grattis till Henke, rätt bra start på tävlingssäsongen för hans del! ;)

Itzak

Aktiv medlem
jeppenator sa:
missade finalen men ett par minuter, vilka var i final och vad blev det för trick?

Grattis till Henke, rätt bra start på tävlingssäsongen för hans del! ;)
Phil Casabon, Tom Wallish, Henke & Kai !
Dem bjöd på Sw dub misty 12 , sw dub rod 10 , nose butter double cork m.m

Ja, det var en kanonstart för han del absolut! :D

U

user133436

Guest
Casabon skulle vunnit.
Harlaut tvåa

alla andra kraschar

Senast ändrad:

thadawg

Ny medlem
tjena missade tyvärr finalen pga nån jävla elektronik snubbe skulle fixa uttagen i mitt hus.... kan man kolla finalen ngn stans?? tack :)

Itzak

Aktiv medlem
thadawg sa:
tjena missade tyvärr finalen pga nån jävla elektronik snubbe skulle fixa uttagen i mitt hus.... kan man kolla finalen ngn stans?? tack :)
Har nog inte kommit ut någonstans än, sökte lite på det, men räkna med att du kan kolla finalen någonstans till imorgon iallafall! :)

emildysholm

Ny medlem
Duffis sa:
Haha!

snabb fråga, hur många gånger har du sett en butter dub crok 12?

Duffis08

Medlem
emildysholm sa:
Duffis sa:
Haha!

snabb fråga, hur många gånger har du sett en butter dub crok 12?
Har väl iofs bara sett HH göra det men mistyn känns svårare tekniskt.

Det är det som gör sporten så oviss, det är en bedömnings sport.

Itzak

Aktiv medlem

OleK

Aktiv medlem
Sinnsyk finale som ble gjort der nede! Kai og HH kjørte jevnt. Kan si meg enig med de som mener Kai sitt triks er mere teknisk og vanskeligere,men HH får godt betalt for progresjon. Det er en av dommer kriteriene i AFP systemet at nye progresive triks skal scores bra. HH gjør en dub cork 12 som jo er gjort 1000 ganger før,men aldri med en butter i konkurranse derfor scorer han høyt på den. og i tillegg er det mye stil ute å går. Kai sin sw dub misty er også helt insane,men det har blitt sett før. Nå har jeg ikke sett scoren til hver enkelt dommer,men jeg vil tippe at panelet var splitta om hvem som burde vinne når det er så jevnt.

Personlig mener jeg HH fikk for høy score i kvalliken for sin 10er da den ikke var i nærheten like stylish som i går. At han fks skulle ligge 9 poeng over Andreas Håtveit sin dub cork 10 mute to octo som var insane smooth syns jeg var mye. MEN jeg spiser mine ord og bøyer meg i støvet for det HH gjorde i går. Da var det ingen tvil om hvem som var kongen og tar sporten i riktig rettning!! Progresjon er viktig for framtiden og det fikk vi bevist i helgen at de som tidligere har dratt hjem pall plass på pall plass i city konkurranser ikke hadde kjangs med sine "gammle" triks når HH,Kai og Phil drar fram nye inovative triks med ekstrem stil!

kevinMEkepil

Ny medlem
affelito sa:
Ni låter fan som ett gäng invandrare hela bunten. Lär er svenska för fan. Detta är ju pinsamt.

Om man man tittar på sporten i helhet så krävs det nog att man är rätt korkad för att göra så dumma och livsfarliga grejer som denna sport faktiskt bygger på, så det förvånar mig inte alls att ni nog är rätt korkade allihop!
Vaför kolar du i forumm såm du intä äns bryr däj om?

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp