Hjälm med hörlurar/bluetooth?

johansssonalex

Ny medlem
Tjena!

Går i tankarna att införskaffa mig en ny hjälm och undrar om det finns modeller med bluetooth som fungerar bra och smidigt? Till ett rimligt pris skall tilläggas. Tänker att det skulle vara sjukt skönt att kunna ha musik men framförallt att på ett smidigt sett kunna ringa kompisar i backen.

bjornsone

Medlem
Gör ett litet snitt i nederdelan av öronfluffet och tryck in valfria in ear hörlurar i öronskydden på hjälmen, då sparar du miljontals kronor, speciellt eftersom du kan ha en riktig säker hjälm som inte designades med hörlursfunktionen i huvudfokus!

johansssonalex

Ny medlem
Gör ett litet snitt i nederdelan av öronfluffet och tryck in valfria in ear hörlurar i öronskydden på hjälmen, då sparar du miljontals kronor, speciellt eftersom du kan ha en riktig säker hjälm som inte designades med hörlursfunktionen i huvudfokus!
Men vad snackar vi i prisskillnad ungefär? För en variant med viss kvalitet då. Visst säkerhetsaspekten är viktig men jag är inte någon extremåkare precis så håller mig mest i pist:)

johansssonalex

Ny medlem
Men det verkar som att de som är wired måste ha en aux anslutning i telfonen? Blir ju jobbigt när min telefon inte har det... Och är inte så sugen på att lägga 1,5 på trådlösa puckar;( Såg att POC verkade ha något liknande men vi snackade typ 1,5k där med.

Senast ändrad:

jorgen_b

Ny medlem
Vi har använt chips 2.0 nu ett tag i familjen. Dom fungerar, men lite väl dyra.
+ Bra kontroller. Det är bara att veva sig själv en lusing på ena sidan så startar eller stänger man.
+ Färdig formfaktor. behöver inte sitta med lödpennan.
+ Hyfsat ljud.
+ Bra batteri tid. klarar lätt en heldag.
+ Fungerar med Alexa och Siri,, även om man ser ut som en idiot när man vrålar i liften Siri ring frugan.
- Pissig räckvidd. vrider man skallen alá exorcisten så hackar ljudet.
- Appen som man ska kunna använda som walkietalkie är typ skriven av en två åring och fungerar skit.
ett tips är limma fast en kortar hane-hona laddkabel och så slipper ni knäppa upp allt för att ladda.

Snödjup

Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp