Hjälm utan öronskydd

Skillimandinke

Ny medlem
Hjälm utan öronskydd
Jag har letat land och rike runt efter en hjälm till min kräsna snowboardåkande son. Han har fått för sig att han absolut inte kan ha öronskydd på hjälmen. Trots att det blir iskallt så vill han ha en hjälm där det vadderade tyget är borta för öronen. Det slutade med att jag beställde en hjälm (Oakley Mod 1 Mips) från Spanien då storleken som han skulle ha inte fanns i Sverige. Det stod specifikt att öronskydden var avtagbara men det visade sig att hela inredningen följer med om man tar ut öronskydden. Så denna hjälm måste tyvärr returneras. Jag bor i en liten stad och har varit på alla sportaffärer i närheten utan att finna vad jag söker. Någon som känner till en hjälm där endast öronskydden kan plockas bort? Helst mips.

Bakpakka

Medlem
Hjälm utan öronskydd
Hej, jag har en POC Auric Cut där öronskydden är avtagbara. I övrig en mkt skön hjälm med bra justeringsmöjlighet för att den ska sitta bra oavsett om man har mössa under eller ej.

Sophia

StefanAaroe

Aktiv medlem
Hjälm utan öronskydd
Hej, jag har en POC Auric Cut där öronskydden är avtagbara. I övrig en mkt skön hjälm med bra justeringsmöjlighet för att den ska sitta bra oavsett om man har mössa under eller ej.

Sophia
Jag kör också en POC med avtagbara öronskydd. Funkar väldigt bra. Jag kör Auric Cut Backcountry Spin. :)

klassy

Aktiv medlem
Hjälm utan öronskydd
Sweet Protection så kan man plocka bort öronskydden!
(Om du nu inte köper en riktig race-hjälm)
Jag har en Igniter som jag blockar bort öronskydden på 5 sekunder när jag ska på topptur!

Min nästa hjälm blir nog en POC Obex, och de går också att blocka bort öronskydden på! (Passar mitt huvud lite bättre än Sweet)

Viktor L

Ny medlem
Hjälm utan öronskydd
Jag har letat land och rike runt efter en hjälm till min kräsna snowboardåkande son. Han har fått för sig att han absolut inte kan ha öronskydd på hjälmen. Trots att det blir iskallt så vill han ha en hjälm där det vadderade tyget är borta för öronen. Det slutade med att jag beställde en hjälm (Oakley Mod 1 Mips) från Spanien då storleken som han skulle ha inte fanns i Sverige. Det stod specifikt att öronskydden var avtagbara men det visade sig att hela inredningen följer med om man tar ut öronskydden. Så denna hjälm måste tyvärr returneras. Jag bor i en liten stad och har varit på alla sportaffärer i närheten utan att finna vad jag söker. Någon som känner till en hjälm där endast öronskydden kan plockas bort? Helst mips.
Giro Ledge MIPS, Poc Fornix Spin/Mips, Poc Obex Spin/Mips, Sweet Protection Blaster II MIPS, Poc Auric Cut Backcountry Spin

Hjälm utan öronskydd
Som snowboardåker bör ni kika på Anon från Burton, självklart har de en bomber vart du kan ta av öronskydd, underbart luftigt i April --> snyggt också..

Senast ändrad:

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Topp