HJÄLP - Allmountain i pisten?
Hej
Jag kör idag på ett par Extrem Project 100. Jag har haft några fantastiska år i pisten med dessa. Jag gillar helt enkel hur en allmountainskida uppför sig i pisten. Men nu har jag kommit till en punkt där jag skulle vilja få ner radien lite då jag tycker att det kan vara svårt att få ner farten i branta backar. Sen kanske det är åldern som gjort mig harig….
- Jag gillar stabiliteten och tryggheten i Extrem Project
- Jag åker 95% pist i främst svenska fjällen men även utomlands
- Jag gillar att ligga på lite större sväng i hög fart i typ blå/röda backar
- Jag har åkt skidor hela mitt liv och tävlade som ung
- Jag åker sammanlagt ca 2 veckor om året
Jag har kikat lite på K2 Mindbender 89TI, Salomon QST 92 och Völkl Kendo 88 utan att egentligen veta varför. Jag är öppen för alla förslag och kan absolut tänka mig att byta märke.
Så ni som har så mkt mer kunskap är mig, vilka lagg skulle ni rekommendera mig?
Jag kör idag på ett par Extrem Project 100. Jag har haft några fantastiska år i pisten med dessa. Jag gillar helt enkel hur en allmountainskida uppför sig i pisten. Men nu har jag kommit till en punkt där jag skulle vilja få ner radien lite då jag tycker att det kan vara svårt att få ner farten i branta backar. Sen kanske det är åldern som gjort mig harig….
- Jag gillar stabiliteten och tryggheten i Extrem Project
- Jag åker 95% pist i främst svenska fjällen men även utomlands
- Jag gillar att ligga på lite större sväng i hög fart i typ blå/röda backar
- Jag har åkt skidor hela mitt liv och tävlade som ung
- Jag åker sammanlagt ca 2 veckor om året
Jag har kikat lite på K2 Mindbender 89TI, Salomon QST 92 och Völkl Kendo 88 utan att egentligen veta varför. Jag är öppen för alla förslag och kan absolut tänka mig att byta märke.
Så ni som har så mkt mer kunskap är mig, vilka lagg skulle ni rekommendera mig?
Senast ändrad: