Hjälp! Burton Process FV

Guerillakilla

Ny medlem
Behöver erfaren hjälp med nytt köp.
Jag är inne på att köpa en Burton Process FV. 155 i längd (Jag är 177cm)

Är hyfsat ny på bräda men har någorlunda koll på själva åkningen. Jag är ute efter en lättåkt bräda att utvecklas med samt som hjälper till lite med att motverka kantstötar i lift eller när man åker mer plant.

Är detta en bra bräda för mig eller är den för ’avancerad’? Tänkt att beställa den som paket med Burton Mission-bindningar på Stadium då har jag presentkort där.

Schoobang

Medlem
Din längd är inte lika relevant som din vikt och skostorlek när du väljer storlek på brädan. Ligger du runt 70kg och med skor på Max 42-43 så borde storleken va rätt.

Det är säkert inget fel på brädan om det är en mjuk bräda för trick du är ute efter. Skulle tro att den kan bli fladdrig i högre fart i pisten pga mjuk och rocker i mitten. Personligen föredrar jag camber och en bra kompromiss är camber i mitten med rocker mot tip/tail för att hjälpa till med flyt i lössnö och mot kanthugg.

MorphySWE

Ny medlem
Process är en utmärkt bräda även för nybörjare, jag har alltid kört med full camber på mina brädor. Det är inte någon större skillnad förutom att jag kände att jag fick lite mer kontroll och att brädan satte sig mer i svängarna vid högre farter jämfört med flying V och andra profiler. Jag är exakt lika lång som dig och väger runt 70kg och kör på en custom camber för tillfället som är 154cm och för mig är den längden perfekt.

Snödjup

Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp