Hjälp handskar

Viggenordberg

Ny medlem
Hjälp handskar
Hej jag funderar på att köpa black Diamond guide handskarna men är dem för varma för svenska fjällen? Ibland kommer jag åka kring nollan och ibland mot -20. Kan dem bli för varma eller andas handsken såpass mycket att jag inte behöver oroa mig?

Frycke

Ny medlem
Hjälp handskar
Hej jag funderar på att köpa black Diamond guide handskarna men är dem för varma för svenska fjällen? Ibland kommer jag åka kring nollan och ibland mot -20. Kan dem bli för varma eller andas handsken såpass mycket att jag inte behöver oroa mig?
känns som att temperatur spannet är för stort för klara sig på endast ett par handskar. Jag har själv Guide Glove som åker fram vid kallare än -10. Annars kör jag mest med Hestra Fall Line, med antingen medföljande foder eller något tunnare.

Viggenordberg

Ny medlem
Hjälp handskar
känns som att temperatur spannet är för stort för klara sig på endast ett par handskar. Jag har själv Guide Glove som åker fram vid kallare än -10. Annars kör jag mest med Hestra Fall Line, med antingen medföljande foder eller något tunnare
känns som att temperatur spannet är för stort för klara sig på endast ett par handskar. Jag har själv Guide Glove som åker fram vid kallare än -10. Annars kör jag mest med Hestra Fall Line, med antingen medföljande foder eller något tunnar
Okej men om vi säger -10 då typ. För jag vill ha ett par handskar som är helt vattentäta samt uttagbart foder.

Topp