Hjälp! Kan detta vara den nya GoPRo?

Spanar efter en hjälmkamera att åka runt och filma med i backen, men också en del utanför pisten. Surfade in på camflow.se och såg att de sålde en helt ny modell av hjälmkamera som iaf ja aldrig sett tidigare. Drift HD170, vad tror ni om den? Hade ju tänkt köpa en GoPro först men ska man ha display till den också blir det ju förbannat dyrt. Driften verkar vara jävligt vass också!
Någon som har testat den?
Länk:
http://www.camflow.se/drift-hd170/29-0

Senast ändrad:
M

more10

Guest
mycket möjligt att den blir stor här. vet att den är det i staterna. dock är det inget att ha sålänge de inte går att filma i 60 fps.

RrrR

Ny medlem
Man märker knappt någon skillnad om man inte drar ner det till en extremt låg hastighet.
Men för att goPro ska filma i 60 fps så måste man dra ner kvaliten till 720p .

Camflow

Ny medlem
Hej!
Camflow.se här..

Kan säga det att vi som testat på både GoPro'n & Drift HD170'n tycker att Driften står sig mycket bra emot GoPro och kommer antagligen att växa sig större och större i samma bana som vi sett GoPron växa.
Fördelar som Fjärrkontroll, direkt playback m.m. är till stor fördel för Drift HD170.

Just GoPro vs. Drift HD170 har vi fått in många frågor kring och vi kommer därför göra en ordentlig jämförelse, den kommer att visas i videoform inom en kort period.

Vi kommer också att ta in Contour HD GPS inom en snar framtid.

Bästa Hälsningar
Gustav @ Camflow.se

EliasSwedberg

Ny medlem
jag har en GoPro och en fördel med GoPron är att man kan ju sätta den på mer ställen, inte bara på sidan av hjälmen.

AnteeL

Ny medlem
EliasSwedberg sa:
jag har en GoPro och en fördel med GoPron är att man kan ju sätta den på mer ställen, inte bara på sidan av hjälmen.
Exakt, finns hur många fästen och spännen som helst för goPron, så möjligheterna att hitta udda vinklar är oändliga. Det som är själva grejen med goPro.

Skalander

Ny medlem
Jag har fått testa den nya skärmen till gopro för någon vecka sen.. den skärmen täcker nästan hela baksidan av gopro'n. (ingen ny gopro krävs utan bara att köpa nytt "hus" till den för att skärmen ska få plats i) tyckte den va riktigt schysst!

JoakimS sa:
Jag har fått testa den nya skärmen till gopro för någon vecka sen.. den skärmen täcker nästan hela baksidan av gopro\'n. (ingen ny gopro krävs utan bara att köpa nytt \"hus\" till den för att skärmen ska få plats i) tyckte den va riktigt schysst!
Är faktiskt lite inne på samma bana ! Men ingår det inte ett nytt hus till kameran när kam köper extra skärmen ? Eller är de så att man får lägga på 500 + 1200 för skärmen ? Ska bli kul å se vilka försäljare som får in dem först. Pratade lite med han på camflow.se och de lät som att de inte alls var långt borta !

anda

Ny medlem
EliasSwedberg sa:
Eftersom du har en vridbar lins på både Contouren och Driften så kan du ju även sätta dem uppe på hjälmen, eller vilket ställe du nu vill.
En del av de fästen som nu finns till Gopro kommer nog också dyka upp till denna kamera, tror jag. Bara den blivit lite vanligare och fått mer uppmärksamhet så kommer nog även dessa.

Camflow

Ny medlem
EliasSwedberg sa:
Inte för att ta parti hos Drift HD170, GoPro'n är fantastisk, Men även till Driften finns många möjligheter till montering.
Sugkopp, klisterfästen, googlemount, tripodmount osv.
Skön grej är den externa micken som finns att köpa till.

Men kampen mellan GoPro och Drift HD170 måste avgöras individuellt, person till person.
Det finns uppenbara både för- och nackdelar hos båda modellerna helt klart.
Mer om detta i vår video som är på G.
"GoPro vs. Drift"

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp