Hjälp med att hitta mjuka twintip

nissse96

Ny medlem
Tjenare, jag är 181 cm lång och väger 62 kilo(ganska smal), Jag har åkt skidor sen jag var 2 år gammal men jag började köra park seriöst för ungefär 2 år sen. Men har åkt twintip sedan jag var 10 eller något.

Nu när jag växt ut mina gamla skidor så jag letar jag efter nya, Jag letar efter några mjuka skidor som har bra pop och är lätt att göra butters med(får gärna vara bra i offpist). Har varit inne på line chronic men har tappat bort lite skidkläder så var tvungen att sänka min budget.
Jag kör ungefär 90% park och 10% offpist
Dom skidorna jag har funderat på är
Line - Mastermind
Line - Afterbang
Line - Traveling circus

Tipsa gärna om mer skidor om ni vet.
Ps. Ni som har testat någon utav skidorna, berätta gärna vad ni tyckte om dom!

Senast ändrad:

nissse96

Ny medlem
dom verkar sköna :D men det var en som sa så här "Stålkanterna är överhuvudtaget inte till att rails med. 3 dagars skidåkning och mina stålkaner är har sprickor på ca tio ställen." fast det var till atomic punx 2011, så är stämmer det han sa fof eller var det bara för han det hände? :)

OVesterlund

Ny medlem
Jag avråder dig från att köpa Mastermind, de gick sönder efter bara en månad. Tailen sprack upp ganska ordentligt, och då inte bara att det översta lagret sprack upp, det var själva träkärnan som hade spruckit. Hände exakt samma sak för en kompis också.

Sen så tyckte jag de var alldeles för lätta. Inte alls stabila i högre farter, och det var sjukt äckligt att snurra med så lätta skidor. Kanske bara en smaksak, men jag vill i alla fall ha lite vikt under fötterna. För mjuka också tycker jag.

Line Afterbang däremot rekommenderas starkt! Tillräckligt styva för att klara av landningar bra, men funkar bra att köra butters med då de har "butter-zones". Lagom vikt också.

Känner en som har skaffat ett par Atomic Punx som verkar funka sjukt bra för honom, om stålkanterna håller däremot återstår att se!

nissse96

Ny medlem
hm, vet inte varför men har aldrig gillat k2. Har bara testa några få k2 skidor men har fått för mig att det är en ganska nybörjar skida som är standard.

B

Brorsan007

Guest
om du ska skaffa afterbang köp från skidbutiken.com jag köpte mina där extremt billiga priser :D

Timbe

Ny medlem
Kör på atoimc punx. De är snuskigt lätta och bra att lära sig nya trix på, kan tänka mig att de är på gränsen till för lätt när man börjar köra större. men jag som bara hoppar på mindre hopp och kör boxar/pvc/rails så är de perfekta.

nissse96

Ny medlem
Blev osäker på punx nu, har suttit nu i ca 1 och en halv timma och letat fakta om punx. Dom flesta säger att den är skit "/ går sönder lätt på kanterna och andra små problem

Primary

Ny medlem
nissse96 sa:
Blev osäker på punx nu, har suttit nu i ca 1 och en halv timma och letat fakta om punx. Dom flesta säger att den är skit "/ går sönder lätt på kanterna och andra små problem
De flesta vill kommentera på något som är dåligt! Man förväntar sig att en produkt ska vara bra när man köper den, om den är bra så är det inge mer med det, men är den dålig vill man klaga!

Tänk om det är 1000 som köpt skidan och 100 är missnöjda, då kommer du kanske hitta 80 missnöjda kommentarer och 20 nöjda! Det känns mer värt att klaga än att uppmuntra!

nissse96

Ny medlem
aa sant, men jag vet att det är ganska lätt att skidor kan gå sönder på sidorna så det kändes mer trovärdigt när många hade påpekat det

Senast ändrad:
B

Brorsan007

Guest
Jag beställde skidorna på lördag kväll, fick dem på dörren torsdag förmiddag med bindningar monterade :D gick smidigt! och bara 100kr frakt över hela landet :)

felix

Aktiv medlem
Gamla Line EP Pro! :D

Den här bilden är inte riktigt rättvis, för det räcker att blåsa på mitten av skidan så böjer den sig så här...

nissse96

Ny medlem
går det få tag på en ny line ep pro? :) eller är det bara begagnade som finns?

Edit: Dom verkar vara ganska lika Afterbang va?

Senast ändrad:

Sveda

Ny medlem
Vad är likhetetrrna mellan k2 och mariekex doppade i mjölk? - De är mjuk å äcklig (och tunga).

Snödjup

Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp