Hjälp med att hitta skidor

Dequix

Ny medlem
Hej!

Letar efter ett par skidor som passar mig. Har åkt skidor hela livet, och letar efter ett par twintips som inte bara ska passa i parken. Jag åker ungefär 60% pist och 40% offpist. Det händer att jag åker i parken några dagar, så det är därför twintips behövs. Vill kunna åka baklänges.

Har kollat på några olika, och har hittat i alla fall ett par jag gillar. Ni kan också se vilken typ av stil jag gillar, och även komma med synpunkter om självaste skidorna.

Völkl Bridge
http://volkl.com/ski/skifinder/skis/free-bridge.php

Synpunkter? Förslag på andra?

Tack så mycket!
Dequix

Utter

Aktiv medlem
mmarcus sa:
Line Chronic, en grymt skön parksida som är riktigt stabil både i luften och switch
...suck...

@Dequix: Sök på forumet så kommer du hitta mängder med trådar om allroundskidor och du kommer få mer tips om hur du ska fråga.

Men det jag kan säga är, satsa på något bredare. Bridge är ok, men det finns bättre val.

Dequix

Ny medlem
Utter sa:
mmarcus sa:
Line Chronic, en grymt skön parksida som är riktigt stabil både i luften och switch
...suck...

@Dequix: Sök på forumet så kommer du hitta mängder med trådar om allroundskidor och du kommer få mer tips om hur du ska fråga.

Men det jag kan säga är, satsa på något bredare. Bridge är ok, men det finns bättre val.
Det är just det alla säger i alla trådar man hittar! "Sök i forumet."
Det måste ju finnas några trådar som inte endast pratar om Freeride:s sökfunktion...

Men tack för dina synpunkter! Ska söka lite mer i forumet, och även kolla runt på skidor!

Tack!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Topp