Hjälp med modellår Jones Flagship

BoggarN

Medlem
Tjena! Tänkte köpa en jones flagship från Euroskateshop. Dom har två modeller som skiljer en aning där den ena säger 2021 och på den andra står det inget årtal

Har hört av mig till både euroshop och jones och det roliga är att dom säger olika om vilken som är nyast. Så nu vill jag ha en tredje åsikt om någon av er har koll!
(Vet att det inte skiljer dom något åt avseende funktion men vill ju såklart ha den nyaste)

Tack på förhand!

MackT

Medlem
Unsuspected kan sitt gällande årsmodellerna. Dock ska det sägas att brädorna är nära identiska, men att den senare modellen (mörk topsheet) har extra skruvhål för de djupaste av puderdagar. Men ärligt talat, vi snackar 1m+ djup för att de ens bör användas IMO, typ en bra dag på ön Hokkaido i Japan.. och sätter man tillbaka bindningarna så mkt så offrar man annat om underlaget skulle hårdna.. alltså, den äldre/2020 modellen gör allt typ lika bra.
Dock så tycker jag att man kan prata med affären med tanke på ålderskillnaden mellan de två, en ytterligare 5-10% rabatt borde kunna fås på 2020 modellen..
Good luck ✌️

Schoobang

Aktiv medlem
Tjena! Tänkte köpa en jones flagship från Euroskateshop. Dom har två modeller som skiljer en aning där den ena säger 2021 och på den andra står det inget årtal

Har hört av mig till både euroshop och jones och det roliga är att dom säger olika om vilken som är nyast. Så nu vill jag ha en tredje åsikt om någon av er har koll!
(Vet att det inte skiljer dom något åt avseende funktion men vill ju såklart ha den nyaste)

Tack på förhand!

vilken storlek är du ute efter? Överväger att sälja min 2021 164cm

Schoobang

Aktiv medlem
Står mellan 158 eller 161
Får man fråga varför du funderar på att sälja? Är du inte nöjd?

Ingen aning! Mest kul att testa ngt nytt. Och ska jag köpa nytt så bör något säljas, annars hinner jag inte åka alla brädor.

Flagship lever upp till alla förväntningar, men jag kan tänka mig byte min storbergsbräda mot något lite bredare och aningen lekfullare. Som det är nu åker jag bara flagship offpist i alperna och det blir väl max en vecka om året. För svenska fjällen har jag roligare brädor

Topp