Hjälp med sony vegas

Hager_med_a

Ny medlem
Hjälp med sony vegas
Jag har en film på 8min och 32sekunder som jag klippt ihop med Sony vegas. Klippen är filmade med Gopro Hero2 med 720-30p. När jag är klar och renderar klippet (MP4 720-60p) så ser allt bra ut, men klippet blir hela 1,7gb vilket är alldeles för stort eftersom jag ska lägga upp det på facebook (max ca 1gb).

Jag testar igen med "internethd 720-30p" istället och den blir till min glädje endast 500mb, men då funkar inte två utav klippen som jag filmat med iphone 4. Ljudet är där med bilden är svart. Andra klipp som är filmade med samma mobil funkar. De som inte funkar är 1080-24p. De två svarta klippen får bara bild när jag renderar med minst 50p, men då blir filmen för stor!!!!

Snälla hjälp mig hitta något sett att rendera filmen så de inte mobilklippen blir svarta och filmen blir mindre än 1gb!

Lu-Crabber

Medlem
Hjälp med sony vegas
såhär står det på facebook

Generally, the best format to upload is H.264 video with AAC audio in MOV or MP4 format. H.264 currently offers the best video compression available, and due to file size limitations, this format is the optimal choice for Facebook Video.

To avoid the rescaling of your video by Facebook's encoder, use a file with the larger edge of the video not exceeding 1280px. If your video is less than 1280px in size on the larger edge, try to keep your dimensions to multiples of 16px for best compression.

Keep the frame rate of your video at or below 30fps.

Use stereo audio with a sample rate of 44,100hz.
Så 30 fps är ju bra att du har, antar att det är högsta som går. är gränsen 1gb? Då är det väll ok eller?

klippen från iPhonen och att det blir svart verkar ju lite fucked.
hmm testa att konvertera om dem i nått annat format och sen använd dem i filmen.

Hager_med_a

Ny medlem
Hjälp med sony vegas
Lu-Crabber sa:
såhär står det på facebook

Generally, the best format to upload is H.264 video with AAC audio in MOV or MP4 format. H.264 currently offers the best video compression available, and due to file size limitations, this format is the optimal choice for Facebook Video.

To avoid the rescaling of your video by Facebook's encoder, use a file with the larger edge of the video not exceeding 1280px. If your video is less than 1280px in size on the larger edge, try to keep your dimensions to multiples of 16px for best compression.

Keep the frame rate of your video at or below 30fps.

Use stereo audio with a sample rate of 44,100hz.
Så 30 fps är ju bra att du har, antar att det är högsta som går. är gränsen 1gb? Då är det väll ok eller?

klippen från iPhonen och att det blir svart verkar ju lite fucked.
hmm testa att konvertera om dem i nått annat format och sen använd dem i filmen.
Hade gärna renderat i 30fps men då funkar inte iphone klippen, de synd bara när jag renderar i minst 50fps... och när jag renderar i så hög fps blir filmen större än 1 gb och går inte att lägga upp på facebook för den blir för stor :/

Hedda

Medlem
Hjälp med sony vegas
Filen blir sjukt stor när du rendar i "AVI" Format. Den är det absolut bästa du kan renda i.

Du hade filmat i 720p-30p

Testa att renda i HDV 720p-24fps. (1280x720 ; 23,976 fps)

Det står alltid mitt render på. brukar aldrig krångla

Hager_med_a

Ny medlem
Hjälp med sony vegas
NerskiProductions sa:
Filen blir sjukt stor när du rendar i "AVI" Format. Den är det absolut bästa du kan renda i.

Du hade filmat i 720p-30p

Testa att renda i HDV 720p-24fps. (1280x720 ; 23,976 fps)

Det står alltid mitt render på. brukar aldrig krångla
Testade, fortfarande två svarta klipp :(

Hjälp med sony vegas
Konstigt men har du provat att bara rendera iphone klippen först i någon inställning som funkar och sedan lägga in det renderade klippet med de övriga i en annan inställning typ 720-30?

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Topp