Hjälp med tur-skidor

Viktoooor

Ny medlem
Hej!

Har åkt snowboard de senaste åren men har börjat sakna skidor samt när jag kollat att gå på tur så känns splitboard meckigt men framförallt dyrt.

Jag är därmed rätt rostig i min skidåkning men har inga problem att ta mig ner för backar.
Söker ett billigare tur-set med focus på utförsåkning. Kommer topptura ibland och ibland liftburen puder. Kommer såklart bli några svängar i pisten men tanken är att hyra pistskidor om jag räknar med en heldag i pisten.

Har kollat på Salomon Qst 99 men de känns rätt tunga? Sen funderar jag på om en midja på 99 räcker för puder?

Kom gärna med förslag på skidor och pjäxor.

Tack på förhand
// Viktor

Tottek

Aktiv medlem
Pjäxor är ju svårt o veta hur dina fötter ser ut, men några förslag är iaf atomic hawx ultra xtd 130, Dynafit hoji free, dalbello lupo air 130

Men som sagt omöjligt o säga vad du ska utan att veta hur du åker, hur din fot ser ut osv osv, de e något din bootfitter får ta reda på :)

Om 99 räcker för puder beror ju på vart du tänker åka, Sverige? Alperna? Kanada? Japan? Hur mycket du väger? Men några skidor för 50/50 är ju som ovan sa bent chetler 100, second opinion 108, Black crows daemon, line sick Day 104

Senaste inläggen

Snödjup

Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp