Hjälp med val av bindningar

oscr

Ny medlem
Hejsan allihopa!
Precis som rubriken lyder så behöver jag hjälp med mitt köp av bindningar.
Nitro Addict 161
Nike Vapen 44

Jag är 189 lång och väger ungefär 80 kilo. Min åkstil skulle jag vilja säga är lite mer freeride, gillar att åka fort i pistarna men även åka runt och leka. Men skulle vilja testa lite mer i parken och utveckla mig där.

Nitro själva tipsar om att köra med Nitros Wizard bindningar men jag undrar om det finns några bindingar som är riktigt bra till Nike bootsen. Har dålig koll på alla olika märken/modeller så jag tar gärna emot så många tips som möjligt.

Mvh

Leino

Ny medlem
Kör på ett par Raiden minns inte vilken modell kan va zero.. Klämmer o gör ont då jag spänner till lite för mycket. Dessutom gav kuggarna vika. En plaststrap gick rakt av utan synbar anledning (vit) Fick utan vidare ett set med nya (svarta) dessa verkar hålla :) Nu börjar pumparna krångla.. Kan ha 100 åktimmar ca..
Har ett par äldre Sims, dessa har aldrig varit några problem med. Stabila, sitter kanon utan att klämma. Ska byta till dem. Raiden får sitta på parkbrädan..
Funderar på step in om jag ska köpa nya. Testade Flow (äldre), fick dem inte att sitta bra hur jag än mekade.. Gnu, SP eller K2 ser dock ut att funka.

Thomsson

Ny medlem
Flux, Union eller Switchbacks skulle jag säga.

Union Atlas/Factory/Vans/Force. Flux TT/SF/DL.

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp