Hjälp med val av skidor!

Hej jag håller på att välja mellan ett par olika skidor nu dels inför skolresan och en resa till alperna nu på sportlovet.
Jag åker till metsa dels pist men tycker det är kul att kunna ha möjligheten att köra lite park och latja ibland. Där för hade jag tänk att inte köra mitt monterat.
Just nu håller jag på att välja emellan K2 sight, völkl ledge, Head sbc 79 och Salomon the ripper. Jag är 188 cm lång och väger ca 75 kg i dagsläget. Jag behöver dels lite hjälp med vilken längd jag ska ha och val av skidor.

Tack på förhand! :D

Senast ändrad:

HampZz0n

Ny medlem
du har inte kollat något på salomon twenty twelve ?

HÄR! kan du kolla info om skidorna och även min recension lite längre ner. Angående längden ska du ha skidor mellan 180-190 lång efter som du är lång som ett torn :p

HampZz0n

Ny medlem
Henrik_Sundstrom sa:
Tack för tipsen dock verkar det lite dyra för mig hade tänkt mig något för högst 4500 :/
dom kostar 5000 och då får du den bästa allround skidan på marknaden enligt mig :p så kosta på dig ett par bra skidor.

Senast ändrad:
Jag var runt och kollade idag på skidor och har nu lyckats komma fram till att det blir Salomon Suspect 181 cm eller K2 Sight 179cm Men vilka tror ni är det mesta allmountain skidan? Behöver svar snabbt eftersom jag kmr åka och köpa skidorna imorgon

HampZz0n

Ny medlem
Nej köp inte nån av dom du nämner det är rena park skidor som kommer vara ap tråkiga i pisten och utanför jag lovar dig fick pröva suspecten och efter 2 åk i pist och lite utanför tröttnade jag du kommer ångra dig..

Slutade med att jag köpte k2 sight eftersom den inte var bäst på någo t.ex pist utan att den funger bra över hela berget till ett riktigt bra pris dessutom! Jag har tyvärr inte åkt skidan än men jag tror den kmr passa mig riktigt bra. Utvärdering av skidan kmr nästa helg.. :)

Snoeret

Ny medlem
här lyssnar man inte alls på va folk säger najs! (Y)
Men bara hoppas på att du blir nöjd med ditt val! =)

Senast ändrad:
Haha men ibland känner man bara att något passar en bättre och priset var ju inte helt fel 3650kr på alpingaraget och de rekomenderade vverkligen skidan som intersport också gjorde ;) dock har jag inte åkt skidan men de fungerar säkert jätte bra eftersom den inte är bäst på någon typ av åkning så fungerar den säkert bra över hela berget. Men twenty twelve hade nog också suttit fint om man varit beredd på att lägga de pengarna ;)

Snödjup

Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp