Hjälp med wakeboard utrustning.

Bigmaiki

Ny medlem
Hej. Jag har åkt wakeboard några gånger. Har väll typ kommit fram till att en liquidforce Classic skulle passa mig bra. Nu till min fråga enligt listor bör jag ha en 142. Men tex med snowboard, brukar de vara lättare med en lite kortare bräda framförallt om man vill hoppa, gäller de samma med wakeboard? Vilka bindningar bör man satsa på? Inom snowboard gillar jag mycke flex, men känns som någon troligen har bättre koll på vad man bör sats på?

Hej. Jag har åkt wakeboard några gånger. Har väll typ kommit fram till att en liquidforce Classic skulle passa mig bra. Nu till min fråga enligt listor bör jag ha en 142. Men tex med snowboard, brukar de vara lättare med en lite kortare bräda framförallt om man vill hoppa, gäller de samma med wakeboard? Vilka bindningar bör man satsa på? Inom snowboard gillar jag mycke flex, men känns som någon troligen har bättre koll på vad man bör sats på?
Hur lång är du och hur mycket väger du. Man kör generellt lite kortare brädor efter båt än på kabel. Satsa på en closed toe bindning. Vill du ha nått lite mjukare kolla in Liquid Force Tao.

Bigmaiki

Ny medlem
Jag är 178 och väger 94. Men man frågar väll inte vad folk väger. Haha. Nej då, jag är tacksam för all hjälp jag kan få.

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp