Hjälp mig välja goggles!

VNilsson

Ny medlem
Tjenare!
Jag ska göra en säsong i de svenska bergen och behöver införskaffa mig ett par nya goggles!
Kom med tips och idéer och hjälp mig hitta det perfekta paret!
Tack på förhand!

lainenR

Medlem
Tjena! Kör med Anon M2, grymma som är topptestade av Blister. Finns numera som M3 och M4 som har samma teknologi men annan design.

Rajden

Aktiv medlem
Passform till ansiktet samt hjälmen är det viktigaste annars kommer du bara ledsna efter några dagar om du inte tar hänsyn till det. Tight utan springor med en storlek som passar ditt ansikte och näsa.

Sen efter det så är det val av lins efter väder som brukar vara i området du hade tänkt åka i. Skulle rekommendera att ha minst 2 linser, en för dåligt väder (mörka förhållanden) och en för bättre förhållanden. Tycker själv att många av dagarna i Skandinavien så räcker det en mellanlins istället för en lins för supersoliga dagar. (Den linsen fungerar ofta många dagar då det är skiftande väder och man inte är säker på förhållandena)

Sen nu för tiden så gör nästan alla större goggle tillverkare så pass bra modeller att man kan rekommendera de flesta kända märkena.

Stora skillnaden blir i skärpan och klariteten från de större märkena jämfört med nya popup märken som inte investerat lika mycket i sina linser. Och man märker skillnaden ganska snabbt ute i backarna.. men beroende på budget och ändamål så räcker många nyare märken långt dom också.

Så gå på det som du gillar och tycker passar dig och kika på en eller 2 recensioner / sammanfattningar av populära modeller från de senaste åren 👌👍

Lycka till och ja en fet säsong 💪❄

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp