Högis eller Lindvallen på Ski Rock 21-24 april?

Nickel

Ny medlem
Jag har ett dilemma! Jag och några polare tänkte åka upp till sälen på avslutningshelgen när det är Ski Rock den 21-24 april. Men var är det bäst att bo?
Är det i Lindvallen som den röjigaste afterskin är?
Var händer det mest saker senare på kvällen? Är det uppe vid Högis? Eller spelar det ingen roll ar man bor utan man får i alla fall åka taxi kors och tvärs för att hitta de bästa uteställena under den helgen?
Mvh
Nicklas

Alptopp

Ny medlem
Håller med, Högis eller HC har bästa röjet på kvällen men där kan man inte åka skidor på dagarna. Lindvallen är ju 1000 gånger bättre.

Nickel

Ny medlem
Hmmmm...! Med risk för att verka helt j-la bakom flötet måste jag ändå fråga... Vad är "HC"??
Jag vill bo på ett ställe där mina polare har vingelavstånd från bästa afterskin och där de kan släpa sig hem på hörntänderna efter röjet senare på kvällen.
Själv dricker jag ju inte alkoholhaltiga så för mig personligen är det ju inte några problem. Det är av ren omtanke om mina polare jag frågar... :)

Alptopp

Ny medlem
Högis och Hc är två olika restauranger/krogar vid Högfjällshotellet.
Partyt är på HC. Men bo på Högfjällshotellet är inte så kul, det är dyrare och inte särskilt roliga backar. Så om ni vill åka bra skidor så bo i Lindvallen, det är roligare backar, trevligare stämning och billigare. När det dessutom är Ski Rock på Lindvallen så blir det förhoppningsvis lite party aktiviteter där.
Annars är det ca 1 mil mellan Lindvallen och HC om ni vill åka dit någon kväll.
En fråga bara, om du inte dricker sprit, varför agerar inte du taxichaufför åt dina kompisar?

Hoppas ni får kul!

Jibberisch

Ny medlem
neeej det står "Så om ni vill åka bra skidor så bo i Lindvallen" helt taget ur nått som helst sammanhang..förklara dej! :D hähä

Alptopp

Ny medlem
Ok, men jag menade att om man väljer mellan dessa två så välj Lindvallen, jag trodde att det bara var dessa två vi diskuterade.
Jag är fullt medveten om att det finns bättre skidåkning än Lindvallen, både i Sverige och på andra trevliga kullar i världen.

Nickel

Ny medlem
Till GNU: Tack GNU för länken!!!

Till Alptopp: Jag var lite ironisk. Jag, likväl som mina kompisar kommer nog att både vingla och gå på hörntänder allesammans.

/Nicklas

Jibberisch

Ny medlem
Äääälpis: jag hajade det..schäämtade littah med daaaj. har inge å göra...väntar på bussen till Frankrike..som kommer om 2 veckor..hm..

Alptopp

Ny medlem
Till Jibberisch: Det är alltid jobbigt att vänta på något kul, men medan du väntar kanske du ska ta en lite uppvärmning i Sälenfjällen, Lindvallen kanske!!! :)

Japan_Air

Ny medlem
Om ni har bil så kan ni ju åka emellan, annars är det nog röjigast i Lindvallen eftersom alla tävlingar och allt sånt är där. Lycka till!

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp