Högst betalda atleterna i Vancouver OS

JanN

Medlem
Business tidningen Forbes har rankat de bäst betalda atleterna Vancouver OS.

Shaun White är 1:a med en årsinkomst på USD 7.5miljoner. Inte illa pinkat av en tonåring inom en sport som dödsförklarats av svensk media.

En sydkoreansk konståkerska är 2:a. Säljer antagligen en massa kosmetikprodukter marknadsförda åt medelålders kvinnor i Asien...

Bode Miller är 6:a på listan usd 1.4m. Välförtjänta pengar, men samtidigt hutlöst mycket ifall man jämför med vad våra hjältar, gladiatorerna på Freeride World Tour, tjänar... Iofs snarare de som är underbetalda.

Hur mycket tjänar ishockeyspelare? De måste väl ändå lätt komma up i miljonbelopp?

Backhoppare? Längdåkare?

http://www.forbes.com/2010/02/09/to...lympians.html?boxes=Homepagetopspecialreports

Rose_N

Ny medlem
Alexander Ovechkin har en årslön på ca 9 miljoner $!! Och det är utan sponsorintäkter.

Sidney crosby har ca 8.7, och en hel del intäkter från Reebok.

Backstr0m

Ny medlem
han måste ha mer ? 9 mil månan måste de vara, Zlatan har ju 1,9 veckan utan sponsor inkomster

El_Gringo

Ny medlem
JanN sa:
Hur mycket tjänar ishockeyspelare? De måste väl ändå lätt komma up i miljonbelopp?
Hockeyspelarna är inte med i jämförelsen, annars hade dom krossat

"All salaried professional athletes, specifically National Hockey League players, were excluded from the list."

EKarlsson

Ny medlem
Backstr0m sa:
han måste ha mer ? 9 mil månan måste de vara, Zlatan har ju 1,9 veckan utan sponsor inkomster
chansar, men antar att det är för lönetaket? Det var ju sjuka löner innan black outen

Jontex

Ny medlem
lewis hamilton som vann F1 VM förra året hade en årslön på 1,3 miljarder.... kanske inte hörde till tråden men ändå

Senast ändrad:

Abredal

Ny medlem
EKarlsson sa:
Backstr0m sa:
chansar, men antar att det är för lönetaket? Det var ju sjuka löner innan black outen
True, om jag inte missminner mig så ligger taket numera på dryga 80-85 mkr. Så Grovt räknat 9m dollar.

EKarlsson

Ny medlem
Abredal sa:
EKarlsson sa:
Backstr0m sa:
True, om jag inte missminner mig så ligger taket numera på dryga 80-85 mkr. Så Grovt räknat 9m dollar.
japp! fast dom fuskarj u... slår ut det över hur många år som helst, typ alfredsson har ju ett kontrakt på typ 7 år, vlket han inte kommer kvar

joanlinkan

Ny medlem
Sen det där med lönetaket så är det ju inte hur mycket EN spelare får tjäna utan hur mycket laget får spendera på löner om jag inte missminner mig

EKarlsson

Ny medlem
sant, men det är ju hur mkt laget får tjäna per säsong eller nåt sånt, så slå man ut de över en längre tid så blir det ju mindre...

Grunken

Ny medlem
EKarlsson sa:
Backstr0m sa:
haha "black outen" lockout var det:P innan taket så hade de som var bäst betalda närmare 100miljoner kr/ säsong. Dock var det inte så många.

Senast ändrad:

Snödjup

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp